دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشونت کلامی و درگیری میان مخالفان و موافقان دونالد ترامپ در میتینگ‌های این نامزد جمهوریخواه به یکی از مهمترین مباحث کارزار انتخاباتی مقدماتی در آمریکا تبدیل شده است.

Donald Trump

میلیونر آمریکایی که به حملات خود علیه مهاجران مکزیکی و مسلمانان در این کشور همچنان ادامه می‌دهد، با متهم کردن دموکرات‌ها به فرستادن مخالفان برای به هم زدن سخنرانی‌های وی می‌گوید از تمام آنهایی که در این رقابت‌ها حضور دارند و به‌ویژه هیلاری کلینتون انسان برتری‌ است و از مردم می‌خواهد به او که فرد بهتری است رای بدهند.

Donald Trump

دونالد ترامپ، برنی ساندرز، نامزد دموکرات را متهم کرده است که هواداران خود را به سخنرانی‌های وی می‌فرستد تا جلسات تبلیغاتی این نامزد جمهوریخواه را به آشوب بکشند و برنی ساندرز را تهدید کرده است که طرفداران خود را در اقدامی تلافی جویانه به سخنرانی‌های او خواهد فرستاد. نامزد دموکرات این اتهام را کذب محض دانسته و او را دعوت به «پایین آوردن صدا و عوض کردن لحن خود» کرده است.

روز شنبه در اوهایو یکی از حاضران سعی کرد در حالیکه دونالد ترامپ مشغول سخنرانی بود خود را به روی سن برساند که از سوی ماموران امنیتی متوقف شد و همان شب نیز پلیس گروهی از مخالفان را که در مقابل سالن سخنرای نامزد جمهوریخواه در کانزاس سیتی گرد آمده بودند با گاز اشک آور متفرق کرد.

تد کروز که تا به اینجا و در بیشتر ایالت‌هایی که انتخابات مقدماتی و درون حزبی برگزار شده جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است همچنان امیدوار است دیگر رقبا از جمله مارکو روبیو به دعوت وی برای انصراف از این رقابت‌ها به نفع وی پاسخ مثبت بدهند تا این نامزد تندروی جمهوریخواه بتواند دونالد ترامپ را شکست بدهد. وی در گفت و گویی با شبکۀ تلویزیونی ای.بی.سی گفته است اگر دونالد ترامپ بعنوان نامزد جمهوریخواهان انتخاب شود این مساله می‌تواند به یک «فاجعه برای جمهوریخواهان، محافظه کاران و کشور» تبدیل شود.

مارکو روبیو و جان کیسیک یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه برای نخستین بار از رای ندادن به دونالد ترامپ در صورت انتخاب وی بعنوان نامزد جمهوریخواهان سخن گفته‌اند.

هیلاری کلینتون طبق نظرسنجی‌ها از شانس بیشتری در انتخابات روز سه شنبه برخوردار است اکنون بیشتر حملات خود را مستقیما متوجه دونالد ترامپ کرده است. وی در یکی از سخنرانی‌های تبلیغاتی خود با اشاره به نامزد جمهوریخواه گفت : «اگر می‌خواهید رئیس جمهور این کشور باشید گرفتن انگشت اتهام به سمت دیگران، سرزنش کردن و قربانی گرفتن و گفتن اینکه با چه چیزهایی مخالف هستید کافی نیست. ما کشوری هستیم که از امید و فرصت برای ساختن آینده‌ای بهتر بوجود آمده و دیروز و امروزمان بر آن استوار است.»

برنی ساندرز، نامزد سوسیالیست دموکرات که رقیب درون حزبی هیلاری کلینتون است نیز دونالد ترامپ را عامل تقسیم کشور معرفی کرده و تهدیدهای وی را غیرقابل قبول دانسته است.

باراک اوباما، ساکن کنونی کاخ سفید روز یکشنبه بدون نام بردن از میلیونر آمریکایی جمهوریخواه، از نامزدهای این رقابت‌ها خواسته است توهین و ترویج به خشونت را در برنامه های تبلیغاتی خود کنار بگذارند.

این مرحله از انتخابات مقدماتی و درون حزبی روز سه شنبه در ایالت های ایلینویز، فلوریدا، اوهایو، میسوری و کارولینای شمالی برگزار می شود.

کد خبر 328183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha