سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

نسخه بازسازی‌شده و دیجیتال مستند تحسین‌شده «باد صبا» به کارگردانی آلبر لاموریس محصول فرانسه در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

مستند

به گزارش همشهري، منوچهر انور، گوينده گفتار متن و حسين دهلوي آهنگساز اين مستند ماندگار هستند كه با نگاهي شاعرانه، بخش‌هايي از طبيعت و زندگي مردم ايران را به تصوير مي‌كشد و در منابع مختلف تاريخ توليد آن 1968تا 1970ذكر شده است. عمده تصاوير باد صبا با استفاده از بالگرد ثبت و ضبط شد و لاموريس كه شخصا همراه فيلمبردار در بالگرد بود، در سانحه هوايي از دنيا رفت.

فيلم 8سال بعد با تلاش‌هاي همسر و پسر كارگردان و استفاده از يادداشت‌هاي توليد آماده نمايش شد و در پنجاه و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار نامزدي بهترين مستند را براي لاموريس البته پس از مرگ به ارمغان آورد. مستند 71دقيقه‌اي باد صبا براساس آراي كاربران سايت معتبر imdb نمره 9 از 10آورده و بارها از تلويزيون ايران پخش شده است. ضمن اينكه روزنامه نيويورك‌تايمز سال 2008در مطلبي از مهرداد آزرمي به‌عنوان تدوينگر فيلم نام برده است. سي و چهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر يك تا 6ارديبهشت 95به دبيري سيدرضا ميركريمي در پرديس سينمايي چارسو برگزار مي‌شود.

کد خبر 328377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha