همشهری آنلاین: مستند «هنر و قرآن» با هدف معرفی زیبایی‌های قرآن در قالب هنرهایی همچون ادبیات، موسیقی، مینیاتور، فرش و قالیبافی تولید شده و قرار است روی آنتن شبکه سحر سیما قرار گیرد.

مستند قرآن

به گزارش فارس؛‌ «بابک هادی‌پور» تهیه‌کننده و کارگردان مستند «هنر و قرآن» اظهار داشت: قرآن سراسر زیبایی است اما متأسفانه ما از بسیاری از زیبایی‌های این کتاب الهی غافل هستیم بنابراین بهتر است برای بیان این شگفتی‌ها از زبان هنر که زبان رسا و زیبایی است استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی هنری با قرآن عجین می‌شود ماندگارتر خواهد بود به اهداف تولید مستند «هنر و قرآن» اشاره کرد و افزود: برای معرفی زیبایی‌های قرآن باید از تمامی ابزارها به ویژه هنر که اثرگذاری بسیاری بر مخاطب دارد استفاده کرد به همین جهت ما با تولید مستند «هنر و قرآن» سعی داریم فعالیت‌ها و زیبایی‌های قرآنی را در قالب هنر به مردم نشان دهیم.

هادی‌پور با اشاره به اینکه مستند «هنر و قرآن» در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای تولید شده است، خاطر نشان کرد: این مستند قرار است پس از ترجمه به زبان انگلیسی از شبکه سحر پخش شود. وی با بیان اینکه این مستند شامل 13 موضوع هنری مرتبط با قرآن است، گفت: در مستند «هنر و قرآن» هنرهایی همچون خطاطی، نگارگری، ادبیات، موسیقی، مینیاتور، فرش و قالیبافی، منبت، معرق و خوشنویسی با قرآن عجین شده است که برای تهیه این مستند با اساتید و کارشناسانی از استان‌های همدان، اصفهان، تهران، قم و مشهد به گفت‌وگو نشستیم و از نظرات آنها در قالب‌های مختلف بهره گرفتیم. به گزارش فارس، تهیه مستند «هنر و قرآن» 6 ماه طول کشیده و قرار است از شبکه سحر با زیرنویس انگلیسی پخش شود.

کد خبر 284233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha