پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفت شهرداری پاریس با نورپردازی برج ایفل به رنگ پرچم پاکستان برای همدردی با حمله اخیر تروریستی شهر «لاهور»، با واکنش‌های وسیع کاربران فرانسوی اینترنت و فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

ایفل

به گزارش ايرنا به نقل از تارنمای شبکه فرانسوی «TF1»، پس از آنکه گروه تروریستی طالبان مسئولیت انفجار خونین در لاهور را برعهده گرفت، کاربران فرانسوی اینترنت و فعالان شبکه‌های اجتماعی از شهرداری فرانسه خواستند تا در اقدامی مشابه با واکنش به حملات تروریستی بروکسل، برج ایفل را به رنگ پرچم پاکستان نورپردازی کند.

پیام های اعلام همبستگی با ملت پاکستان در شبکه های اجتماعی غالبا با پیام های معترضانه ای همراه شد که سیاست‌های یک بام و دو هوای رسانه‌ها و مسئولان سیاسی غربی را در قبال دو حادثه تروریستی محکوم می‌کردند.

کاربران اینترنت و نیز فعالان شبکه‌های اجتماعی معتقدند که بر خلاف حملات تروریستی بروکسل، غرب در قبال حمله لاهور بی‌تفاوت است. رسانه‌ها و سیاستمداران غربی با انتقادات جدی در این زمینه مواجه شده‌اند.

در روزهای اخیر پیام‌های توییتری متعددی منتشر شده بود که در آنها نورپردازی برج ایفل به رنگ پرچم پاکستان درخواست شده بود. برخی نیز در توییت‌های خود این مساله را مطرح کردند که «72 نفر در حمله تروریستی پاکستان کشته شدند، رسانه‌های کجا هستند؟».

«آن ایدالگو» (Anne Hidalgo) شهردار پاریس در گفت و گو با رادیو «اروپ1»، با بیان این که نورپردازی برج ایفل به رنگ پرچم پاکستان صورت نخواهد گرفت، اعلام کرد: مرتبا حملاتی در سراسر دنیا رخ می‌دهد و ما بشکل‌های مختلف یاد قربانیان آنها را گرامی می‌داریم.

وی افزود: با توجه به رابطه استثنایی کشور ما با بلژیک، حملات بروکسل ابعاد ویژه‌ای داشت. به همین دلیل نورپردازی برج ایفل به رنگ پرچم این کشور، اقدامی استثنایی بود.

شهردار پاریس همچنین در توییت منتشر شده از حساب کاربری شورای پاریس، عنوان کرد: من شهرهای دوردست را که در روزهای گذشته همانند ما متاثر شده اند، فراموش نمی‌کنم.

حملات انتحاری 22 مارس (3 فروردین) در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل به کشته شدن 35 تن و مجروح شدن 340 تن دیگر منجر شد.
به دنبال این حملات انتحاری در بلژیک که گروه تروریستی «داعش» مسوولیت آن را برعهده گرفت، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد.
بناهای تاریخی و معروف در شهرهای مختلف جهان به نشانه همدردی و همبستگی با مردم بلژیک و بازماندگان این حادثه به رنگ پرچم این کشور نورپردازی شدند.
برج ایفل در پاریس، دروازه «براندنبورگ» در برلین، فواره «تروی» در رم، «برج الخلیفه» در دبی و کاخ دادگستری در لیون بناهایی بودندکه به سه رنگ سیاه، زرد و قرمز پرچم بلژیک، در آمدند.
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز در گزارشی به واکنش های خشمگینانه به بازتاب کمرنگ حمله تروریستی در ترکیه در رسانه های غربی در مقایسه با حملات تروریستی بروکسل، پرداخت و نوشت: توجه بیشتر به بروکسل نسبت به آنکارا نه به خاطر نژاد و مذهب که از روی ترس است. مردم این کشور (انگلیس) از حملات تروریستی در ترکیه (یا پاکستان، مالی، بورکینافاسو) منزجر هستند؛ اما ترس آن ها به هنگام وقوع این حملات در یک پایتخت غربی که آن را می شناسند بسیار بیشتر است.
در این گزارش آمده است: همبستگی ابراز شده در پس قتل عام در فرانسه و بلژیک، بیش از احساس همدردی ساده برای انسان های بی گناهی که جان باختند، مکانیسم دفاعی و انطباقی برای مواجهه با ترس (از امکان وقوع چنین حملاتی در دیگر کشورهای غربی) است.

کد خبر 328972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha