شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا جمعه [اول سپتامبر] اعلام کرد سال ‪ ۲۰۱۰‬اصلاحیه قانون اساسی شامل ساز و کار ریاست جمهوری مادام‌العمر و تبدیل حکومت این کشور به نظام سوسیالیستی را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.

به ‌گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هوگو چاوز در بازگشت از سفر دوره‌ای خود به چند کشور، خطاب به مردم ونزوئلا گفت: در این همه‌پرسی، نظر رای‌دهندگان نسبت به مادام‌العمر شدن ریاست جمهوری و تبدیل سیستم حکومتی به نظام سوسیالیستی آشکار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا سه ماه دیگر برگزار می‌شود و احتمال آنکه چاوز به تکیه بر مسند ریاست جمهوری این کشور ادامه دهد وجود دارد.

چاوز گفت: دوره آتی ریاست جمهوری من، مرحله جدیدی از برنامه اقتصادی و سیاسی در کشور را به همراه خواهد داشت و ونزوئلا را به‌سمت جامعه سوسیالیست سوق خواهد داد.

وی افزود: بین سالهای ‪ ۲۰۰۷‬تا ‪ ۲۰۲۱‬چهارده سال برای تعمیق و گسترش انقلاب در تمام جوانب و زمینه‌ها فرصت تامل خواهیم داشت و در صورت مثبت بودن نتیجه ارزیابی‌ها، نام کشور به "جمهوری سوسیالیسیتی بولیوار" تغییر خواهد کرد.

چاوز تصریح کرد: در سیستم جدید حکومتی، مساوات و برابری حقیقی، آزادی در همه زمینه‌ها و مردمسالاری عمیق در کشور پیاده خواهد شد.

چاوز در سفر دوره‌ای خود به ‪ ۱۳‬کشور در چهار قاره جهان با سران کوبا، آرژانتین، آنگولا، مالی ، بنین ، قطر، سوریه، ایران، بلاروس، روسیه، چین، ویتنام و مالزی دیدار و مذاکره کرد.

کد خبر 3294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز