مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

معاون درمان وزیر بهداشت می‌گوید: در ایام نوروز ۳میلیون و ۱۴۲هزار نفر به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده‌اند و اورژانس کشور نیز ۲۸هزار مصدوم تصادفات رانندگی را به بیمارستان رساند.

آمبولانس

گزارش محمد آقاجاني درباره خدمات درماني در ايام نوروز پس از آن اعلام شد كه انتقادات زيادي از اين موضوع در رسانه‌ها مطرح شده است. معاون درمان وزارت بهداشت در آخرين روزهاي نوروز خدمات درماني را در اين ايام، مطلوب، منظم و مناسب توصيف كرده بود.

به‌گفته آقاجاني تمام 570بيمارستان دولتي در ايام نوروز باز بودند و با همه ظرفيت خود خدمات مورد نياز بيماران را با توجه به تعطيل بودن مطب‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي به مردم ارائه كردند. وي گفت: در ايام نوروز 3ميليون و 142هزار نفر به بيمارستان‌هاي دولتي مراجعه كرده‌اند كه از اين تعداد 424هزار نفر بستري شده‌اند و 270هزار عمل جراحي در ايام نوروز انجام شد كه رقمي بي‌سابقه و بار سنگيني بر دوش وزارت بهداشت بود. آقاجاني درباره خدمات اورژانس 115كشور گفت: اورژانس پيش‌بيمارستاني در تعطيلات نوروز 154هزار ماموريت انجام داد كه 20درصد نسبت به ماموريت‌هاي سال94 بيشتر است. از اين ماموريت‌ها 33هزار مورد براي خدمت به مصدومان تصادفات رانندگي انجام شد كه 24درصد در مقايسه با سال گذشته بيشتر است.

وي گفت: در ماموريت‌هاي انجام‌شده در تصادفات رانندگي 28هزار مصدوم به بيمارستان‌ها منتقل شده‌اند، آمار فوتي‌هاي تصادفات را نيز سازمان پزشكي قانوني به‌صورت رسمي بايد اعلام كند ولي آماري كه وزارت بهداشت در اختيار دارد قابل توجه است و بيش از 400مورد فوتي ثبت شده در اين تصادفات داريم. آقاجاني گفت: آمارهاي وزارت بهداشت نشان مي‌دهد كه ضربه به سر مهم‌ترين علت فوت در حوادث رانندگي است و 52درصد فوتي‌هاي حوادث رانندگي در صحنه حادثه جان خود را از دست مي‌دهند كه نشان‌دهنده بالا بودن شدت حادثه، سرعت بالاي خودروها و سطح ايمني نامطلوب خودروهاي حادثه‌ساز است.

  • نظرسنجي همشهري درباره خدمات مراكز درماني در نوروز

همزمان با طرح نوروزي وزارت بهداشت، نظرسنجي همشهري درباره طرح خدمات نوروزي وزارت بهداشت از ساعت8 صبح 26 اسفند آغاز شد و تا 15فروردين ادامه داشت. برپايه نتايج اين نظرسنجي 89درصد از شركت‌كنندگان درنظرسنجي اعلام كرده‌اند آيا «خدمات‌درماني بيمارستان‌ها در طرح نوروزي مانند بقيه روزهاي سال» نبوده است؟

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي وزارت بهداشت پيش از نوروز اعلام كرده بود امسال رويكرد وزارت بهداشت به اين سمت است كه توانمندي و قابليت ارائه خدمات در حوزه سلامت تحت‌الشعاع تعطيلات قرار نگيرد. در اين زمينه روساي دانشگاه‌ها مسئوليت مستقيم دارند تا نظارت‌هاي لازم را انجام دهند. همچنين مديران و روساي بيمارستان‌ها وظيفه دارند اقداماتي انجام دهند كه واقعا ارائه خدمات در ايام نوروز95 مطابق روزهاي عادي باشد.صابري‌نيا گفته بود در زمينه چگونگي كار متخصصان مقيم در بيمارستان‌ها، تأكيد شده كه كار آنها طبق روال گذشته و مانند آنچه در طرح تحول سلامت مشخص شده، ادامه يابد. به‌ويژه تأكيد داريم كه اين كار در تعطيلات عيد و طرح سلامت نوروزي به‌گونه‌اي باشد كه دچار مشكل نشويم و مانند روال گذشته خدمت‌رساني كنيم؛ يعني همانگونه كه در بهمن‌ماه خدمات ارائه مي‌داديم در ايام عيد نيز به همين صورت باشد. با وجود اين، سخنگوي وزارت بهداشت قبل از نوروز گفته بود تعطيلات طولاني نوروز يكي ديگر از مشكلات ماست و اگر كسي در اين ايام به مشكل مزمني برخورد كند شديدا دچار مشكل مي‌شود و بايد اين تعطيلات ساماندهي شود.

  • بي‌اعتنايي مراكز خصوصي به وزارت بهداشت

سخنگوي وزارت بهداشت ديروز در جمع خبرنگاران از مراكز خصوصي گلايه كرد و گفت: برخلاف خواست وزارت بهداشت در ايام نوروز اكثر اين مراكز تعطيل بودند و باعث شدند بار و فشار بيشتري به بيمارستان‌هاي دولتي وارد شود و مردم براي گرفتن خدمات درماني مدت‌ها در انتظار بمانند. حريرچي اضافه كرد: نمي‌شود كه بخش خصوصي ادعا كند 80درصد درمان بيمار سرپايي را به مردم ارائه كند ولي در 20روز از سال كه مردم در مسافرت هستند و خدمات درماني بيشتري نيز نياز دارند، ارائه خدمات را تعطيل كنند.

  • محرمانه‌بودن علت مرگ بهيار در بخش خالي از كاركنان!

سخنگوي وزارت بهداشت درباره جزئيات مرگ بهيار زاهداني گفت: علت فوت بهيار زاهداني براي ما دقيقاً مشخص است ولي به‌دليل محدوديت و نبود مصلحت دليل فوت اين بهيار را نمي‌توانيم اعلام كنيم. صفورا شهركي، بهيار بخش سوختگي بيمارستان خاتم زاهدان كه در ايام نوروز به‌تنهايي در بخش كشيك بوده، فوت كرده است. در آن زمان يك بيمار در بخش بستري بوده كه حدود ساعت 5عصر رزيدنت جراحي براي نوشتن يك مشاوره به بخش مراجعه مي‌كند و هرچه آيفون را مي‌زند كسي در را باز نمي‌كند. پس از مدت زمان طولاني، در توسط همراه بيمار سوختگي باز مي‌شود. سرانجام رزيدنت جراحي وي را در رختكن پيدا مي‌كند كه روي مبل نشسته و چندين ساعت از زمان مرگش گذشته و دچار جمود نعشي شده است.

کد خبر 329519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha