جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

ناصر قراگزلو: « قرار بود من مقابل انرژی کوتبوس بازی نکنم. فونکل قبل از بازی در این مورد با من صحبت کرده بود اما شرایط در نیمه اول طوری پیش رفت که سرمربی تیم‌، مرا به زمین فرستاد.»

مهدوی‌کیا در این گفت‌وگو در خصوص دیدار برابر کوتبوس، انتخابات فدراسیون و سایر مسائل صحبت می‌کند.

  •  نتیجه مساوی برابر تیم نه‌چندان قدرتمند کوتبوس، چندان قابل قبول نبود.

 بازی را واقعاً بد شروع کردیم و در نیمه اول 2 گل از حریف عقب افتادیم. فکر می‌کنم همین که در زمین حریف 2 گل خورده را جبران کردیم، عملکرد موفقی برای ما محسوب می‌شود.

  • یعنی با وجود جبران 2 گل، تساوی حق شما نبود؟

 فکر می‌کنم یک امتیاز برای تیم ما واقعاً کم بود اما با توجه به میزبانی حریف و عقب افتادن 2 گل در نیمه اول، از لحاظ حرفه‌ای، تساوی برای ما کمتر از پیروزی نبود.

  • دلیل نیمکت‌نشینی تو در نیمه اول چه بود؟

سرمربی تیم قبل از دیدار با انرژی کوتبوس به من گفته بود که در این دیدار از من استفاده نخواهد کرد. به هرحال در چند روز گذشته به سبب انجام چند بازی، فشار زیادی را از لحاظ بدنی متحمل شده بودم و سرمربی تیم پس از تحمل فشارهای قبلی قصد داشت به من استراحت بدهد اما وقتی در نیمه اول 2 گل از حریف عقب افتادیم مجبور شد از من استفاده کند.

  •  در این دیدار عملکرد بسیار بهتری نسبت به چند بازی قبلی داشتی...

در دیدار برابر کوتبوس در پست هافبک راست بازی کردم. بازی رو به جلو در پشت مهاجمان تیم و بازگشت به پست اصلی‌ام باعث شد تا عملکردم چند برابر به چشم بیاید و نهایتاً عملکرد موفقی داشته باشم.

  •  چه عاملی باعث شده بود تا سرمربی اینتراخت برخلاف انتقادات از تو در پست دفاع راست استفاده کند؟

مصدومیت‌های فراوان، یکی از مشکلات اصلی تیم ما محسوب می‌شود. 2 بازیکن ژاپنی و یک مدافع ما با مصدومیت مواجه شده‌اند و فکر می‌کنم برخلاف سایر تیم‌های بالانشین، تیم ما از لحاظ بازیکن از پشتوانه کمتری برخوردار است و مربیان در این خصوص با دغدغه‌های خاصی مواجه هستند و به ناچار مجبور می‌شوند از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده کنند.

  •  مهدوی‌کیا چه زمانی به روزهای اوجش بازمی‌گردد؟

به‌هرحال به لحاظ شرایط سنی و سال‌ها حضور در بوندس‌لیگا و بالغ بر 230 بازی در سطح اول فوتبال آلمان، انتظارات از من بالاست. اما با بازگشت به پست اصلی‌ام، فکر می‌کنم بتوانم توقعات را تا حدودی برآورده نمایم. با بازگشت به پست اصلی انگار از زندان آزاد شدم. تمام تلاش خود را می‌کنم تا هرچه زودتر تبدیل به همان بازیکنی شوم که همه انتظار دارند.

  • برخلاف برخی نظرات، به نظر اینتراخت مدعی قهرمانی محسوب نمی‌شود؟

تیم ما از لحاظ تیمی و بازیکن نسبت به چند تیم دیگر با کمبودهایی مواجه است. تیم‌هایی نظیر بایرن، شالکه، برمن و اشتوتگارت واقعاً بهترین بازیکنان آلمان و سایر ملی‌پوشان کشور‌های دیگر را در اختیار دارند.

این امر حضور سایر تیم‌ها را به عنوان مدعی تقریباً غیرممکن می‌کند. به اعتقاد من همین که شرایط فعلی خود را حفظ کنیم و به جام یوفا راه پیدا کنیم برای اینتراخت قابل قبول خواهد بود.

  •  اما حفظ شرایط فعلی نیز برای اینتراخت واقعاً دشوار به نظر می‌رسد؟

بازی‌های سخت تیم ما تازه آغاز شده است. در هفته‌های آتی با تیم‌های لورکوزن، بایرن، دورتموند و شالکه بازی داریم. حضور برابر چنین تیم‌های قدرتمندی واقعاً شرایط را برای ما سخت خواهد کرد و اینکه تیم ما با حضور چنین تیم‌هایی در بالای جدول بماند واقعاً دشوار و تا حدودی غیرممکن به نظر می‌رسد.

  •  چقدر لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

تا حدودی پیگیر لیگ ایران هستم، بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم. پرسپولیس در بازی قبلی‌اش نتیجه لازم را گرفت و مدعی قهرمانی محسوب می‌شود هرچند که این مدعی بودن در گرو شرایط خاصی خواهد بود.

  •  منظور از شرایط خاص چیست؟

این که پرسپولیس دربی را به سلامت پشت سر بگذارد. مطمئناً در این صورت شرایط برای قهرمانی پرسپولیس تا حدود زیادی فراهم خواهد شد.

  •  چرا کیکر معمولاً به تو نمره‌های پایینی می‌دهد؟

به هرحال فوتبال سلیقه‌ای است.

  • نمابر فدراسیون فوتبال ایران در خصوص انتخابات به باشگاه اینتراخت رسید؟

بله این نمابر به باشگاه رسید اما برای شرکت در انتخابات باید با سرمربی تیمم صحبت کنم. همه چیز بستگی به تصمیم سرمربی اینتراخت، تمرینات و بازی‌های آینده ما خواهد داشت اما اگر همه چیز خوب پیش برود پانزدهم ماه جاری به ایران می‌آیم.

  •  نامزد مورد نظر کاپیتان تیم‌ملی چه کسی است؟

هنوز نامزدها به طور دقیق مشخص نیستند. مطمئناً زمانی که نامزدها مشخص شدند، در این رابطه به طور جدی‌تر فکر خواهم کرد.

کد خبر 32987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز