همشهری آنلاین: دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی بیانیه ای صادر کرد و آورده است، شهید آوینی هنرمندی متعهد و انقلابی بود.

آوینی

به گزارش ايرنا در بيانيه شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت آمده است، سيدمرتضي آويني همواره در قامت يك هنرمند متعهد، انقلابي، رسالت شناس و مسئوليت‌ پذير با نگراني از رواج فرهنگ و هنر غربي در جامعه ايران اسلامي، همواره در برابر جريان ‌ها و طيف‌ هاي منفعل و عاجز از درك هنر اصيل اسلامي، قد عَلم مي‌ كرد و آنان را از گرفتار آمدن در دام‌هاي فريبنده هنر شيطاني غرب برحذر مي‌ داشت.

اين بيانيه مي افزايد: باز برگ هاي تقويم، بيستمين پگاه اولين ماه سال را يادآور مي شود كه طلوعي سرخ است، معراجي آسماني، براي رويشي شگرف از آن چه بايد هنر، عرفان، اشراق و فتح الفتوح انقلاب اسلامي شناخته شود. رمز «تحولي ناشناخته» يعني سيد شهيدان اهل قلم، مرتضي آويني.

در بيانيه نوشته شده است، معجزه اي قدسي از حضرت روح خدا، كه از روشنفكري به سمت روشني و از هنر به زيبايي كوچ كرد و تذكره هميشگي اش براي سكونت در جوار قرب الهي پروردگار، به جوهر خونش و به تقدس ارجمند قلمش امضا شد.

در بيانيه شوراي عالي فرهنگ و ايثار و شهادت آمده است، چه سبز است جاي مرتضاي عرفان و ادب كه از روايت فتحش، آسمان آسمان شهر برآمده و بر تكه تكه مانده بدن صد پاره اش پروانه ها گرد آمده اند تا درختي كه بر مزار او رويش گرفته ،هر روز تناور تر و بالنده تر از قبل، همگان از ميوه هاي ارزشمند هنر متعهد بهره مند سازد.

اين بيانيه مي افزايد: ميراث آويني، همين دلدادگي بازمانده از نسيم تعهد اوست، نسيمي كه هنوز بعد از 22 سال كوچه به كوچه شهرها و روستاهاي اين ديار پر گهر را پيموده و از گرد آمدن آن هايي كه به آويني و راه او دل بسته اند، سال هاست طوفان به پا مي كند، طوفاني كه نمي گذارد گرد فراموشي بر مظلوميت اصحاب خونين بال خميني كبير بنشيند و هيچ چيز از ياد برود كه خون نفس زكيه هنر انقلاب اسلامي براي باقي ماندن نام و نشان دفاع يادها كافي است.

در بيانيه نوشته شده است، او به تاسي از امام خميني (ره) كه فرموند:«خون پاك صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌هاي عشق و شهادت و شرف و عزت سرمايه زوال ناپذير آنگونه هنري است كه بايد، به تناسب عظمت و زيبايي انقلاب اسلامي، هميشه مشام جان زيبا پسند طالبان جمال حق را معطر كند. تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرم‏‌آور محروميت‌ها باشد.

اينك در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي به سال«اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» ناميده شده ، با خون سيد مرتضي آويني و صدها هنرمند فرزانه در جبهه هاي عشق و شهادت و شرف و عزت پيمان مي‌بنديم كه همواره نگهبان و مروج فرهنگ اصيل اسلامي- انقلابي ملت ولايت‌مدار ايران باشيم.

شهيد آويني كه سال ها به تصويرگري از جنگ ايران و عراق پرداخت و خالق روايت هاي بسياري از آن روزگار شد در بيستم فروردين سال 1372 به فيض شهادت نايل آمد.

کد خبر 329968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha