یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

۲ مرد افغانی، پس از آشنایی با جوانی در قهوه‌خانه او را به بهانه قماربازی به ساختمانی نیمه‌کاره‌ کشانده تا نقشه شوم خود را عملی کنند.

متهم

 آنها پس از قتل مرد جوان همه اموالش را دزديدند و جسد او را داخل چاهي زير شن‌هاي خاكستري انداختند و گريختند.بعد از ظهر يكي از نخستين روزهاي ارديبهشت سال 85، كارگران يك پروژه ساختماني حوالي ميدان صادقيه تصميم گرفتند سري به چاهي كه در زيرزمين بود بزنند تا از ايمن بودن آن مطمئن شوند.

دهانه چاه زير تپه كوچكي از شن بود كه كارگران شن‌ها را كنار زدند اما وقتي به دهانه چاه رسيدند متوجه بوي عجيب تعفن شدند. بو از داخل چاه به مشام مي‌رسيد و آنها متوجه بقچه‌‌اي شدند كه با پارچه‌اي سبزرنگ بسته‌بندي شده بود. كارگران كه كنجكاو شده بودند پس از بيرون كشيدن بقچه و باز كردن آن، بقاياي جسدي را ديدند كه داخل نايلون بسته بندي شده بود و وحشتزده پليس را خبر كردند.

با حضور كارآگاهان مشخص شد كه جسد مثله شده متعلق به مردي جوان است اما هيچ‌كس قرباني را نمي‌شناخت. به‌نظر مي‌رسيد عامل يا عاملان جنايت، پس از اين قتل هولناك، جسد را مثله كرده بودند تا داخل چاه كم‌عمق جا شود و سپس دهانه چاه را با شن پر كرده بودند به خيال اينكه هرگز كسي جسد را پيدا نخواهد كرد.

  • شروع تحقيقات

با دستور قاضي جنايي، جسد مثله شده به پزشكي قانوني منتقل شد تا علت اصلي مرگ وي مشخص شود. از سويي تحقيقات براي شناسايي هويت قرباني و عامل يا عاملان اين جنايت خاموش شروع شد. كارآگاهان در ابتدا به تحقيق از كارگراني كه در ساختمان نيمه‌كاره مشغول به‌كار بودند پرداختند. آنطور كه شواهد نشان مي‌داد قتل از سوي كارگران رخ داده بود، چرا كه ساختمان يك نگهبان افغاني داشت و او در اين مدت رفت‌وآمد مشكوكي به ساختمان نديده بود. كارآگاهان به تحقيق از او پرداختند و اين جوان مدعي بود كه شايد زماني كه مشغول استراحت بوده افرادي به‌صورت پنهاني وارد ساختمان شده و پس از دفن جسد فرار كرده‌اند.

حرف‌هاي او كمي عجيب و مرموز بود براي همين كارآگاهان تحقيق از او را ادامه دادند تا اينكه جوان 23ساله راز جنايت خاموش را فاش كرد و مدعي شد كه قتل را با همدستي هموطن 25ساله‌اش كه يكي از كارگران همان ساختمان نيمه كاره بوده، انجام داده است.

  • اعترافات

نگهبان افغاني و همدستش دستگير شدند و وقتي در برابركارآگاهان قرار گرفتند جزئيات جنايت شبانه را شرح دادند. يكي از آنها گفت: مدتي قبل من و همدستم به قهوه خانه‌اي در آرياشهر رفتيم و در آنجا با مقتول آشنا شديم. حتي اسم او را هم نپرسيدم، يعني فراموش كرديم كه اسمش را بپرسيم. آن شب دوستم سخي‌مراد، مقتول را كه پسري جوان بود به بهانه قمار بازي به ساختمان نيمه‌كاره دعوت كرد. هيچ‌كس جز ما در ساختمان نبود و پسرجوان تصور مي‌كرد كه مي‌خواهد با ما قماربازي كند حتي شرط بندي هم كرديم اما نمي‌دانست سخي مراد نقشه شومي در سر دارد. پسرجوان وقتي وارد ساختمان شد و پي به نقشه شوم ما برد خواست فرار كند اما سخي‌مراد تهديدش كرد و پول‌هايش را سرقت كرديم.

همانجا بود كه به پيشنهاد سخي‌مراد تصميم به كشتن او گرفتيم. من پاهايش را گرفتم و سخي‌مراد او را خفه كرد. وقتي مطمئن شديم كه جان باخته به فكر پنهان كردن جسد افتاديم. سخي‌مراد پيشنهاد كرد كه او را در زيرزمين ساختمان و داخل چاه و زيرشن‌ها دفن كنيم و اگر آنجا باشد بنا روي آن ساخته شده و تا ابد راز اين جنايت فاش نمي‌شود اما خيلي زودتر از آنچه فكرش را مي‌كرديم نقشه‌مان لو رفت. وي ادامه داد: براي آنكه جسد داخل چاه جا شود مجبور شديم با چاقو آن را مثله كنيم.

به گزارش همشهري، اين دو متهم پس از اقرار به اين جنايت هولناك روانه زندان شدند و از آن روز تا به حال تلاش تيم جنايي براي شناسايي هويت قرباني به نتيجه‌اي نرسيده است. حتي انگشت‌نگاري و بررسي آلبوم افراد گمشده در طول چند سال گذشته هم، هويت قرباني را فاش نكرده است. در چنين شرايطي، قاضي آرش سيفي بازپرس شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران، دستور انتشار تصوير قرباني را صادر كرده تا چنانچه‌كسي او مي‌شناسد يا اطلاعي از هويت او و خانواده‌اش دارد، با مراجعه به شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران، به شناسايي وي و روند تحقيقات كمك كند.

کد خبر 330119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha