همشهری آنلاین: دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

Flood

به گزارش ايرنا از شركت آب منطقه‌اي تهران، بهروز صفا افزود: برپايه اعلام سازمان هواشناسي كشور مبني بر ورود يك سامانه بارشي از سمت غرب كشور و گسترش آن به استان‌هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مركز و دامنه‌هاي جنوبي البرز تا پايان هفته، احتمال بارش شديد باران و وقوع سيلاب در رودخانه‌ها و مسيل‌هاي سطح استان وجود خواهد داشت.

به گفته اين مقام مسئول، با توجه به شرايط بارشي در فصل بهار و بارش باران در روزهاي پاياني هفته، امكان وقوع سيلاب‌هاي مخرب در سطح حوضه‌هاي آبريز، رودخانه‌ها و مسيل‌هاي استان تهران دور از ذهن نيست.

وي با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران كه در اين روزها و بويژه در پايان هفته قصد تفريح در اطراف رودخانه‌ها و مسيل‌هاي اطراف تهران را دارند، بايد نسبت به هشدارهايي كه توسط سازمان‌هاي مربوطه اعلام مي‌شود توجه جدي داشته باشند.

صفا ادامه داد: عدم توقف و نصب چادرهاي گردشگري در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي خشك، شنا نكردن در كانال‌ها، رودخانه‌ها و يا درياچه سدها، عبور نكردن از عرض جريان‌هاي سيلابي و توقف در كنار جريان سيلاب براي مشاهده و يا تصويربرداري و توجه جدي به هشدارهاي مسئولان و ماموران در هنگام وقوع سيل، بايد مورد توجه جدي گردشگران قرار داشته باشد.

دبير كميته مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران تاكيد كرد: اداره‌هاي مرتبط از جمله اداره‌هاي منابع آب بايد با همكاري دستگاه‌هاي شهرستاني نسبت به برنامه‌ريزي و كارهاي اجرايي لازم براي مواجهه و مديريت سيلاب‌هاي احتمالي در حوزه عملكرد خود اقدام كنند.

براساس تحليل آخرين نقشه‌ها و داده‌هاي هواشناسي، با استقرار سامانه فعال بارشي تا روز جمعه اين هفته، به تناوب شاهد بارش باران يا رگبار و رعد و برق در برخي از مناطق كشور خواهيم بود.

کد خبر 330449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha