مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد:

60 درصد از قطارهای خط 5 از ابتدای راه اندازی مترو تا کنون در خطوط فعال بوده‌اند و با بیش از یک‌میلیون کیلومتر کارکرد در حال حاضر نیاز به تعمیرات اساسی دارند و در واقع فرسوده محسوب می شوند و باید از شبکه خارج شوند.
به گزارش سما، محسن هاشمی در مراسم افتتاح زیرگذر ایستگاه مترو امام خمینی ضمن بیان این مطلب، گفت: باید تاکنون قطارهای جدید جایگزین این قطارها می شد اما به دلیل کمبود قطار متأسفانه راه حلی جز استفاده از این قطارها وجود ندارد.
وی افزود: هر واگن مترو ظرفیت تنها 40 مسافر ایستاده را دارد که متأسفانه به دلیل کمبود واگن و ازدحام جمعیت در هر واگن بیش از 100 مسافر ایستاده وجود دارد که این امر منجر به فرسودگی بیشتر واگن های مترو می شود.
هاشمی تنها راه‌ حل مشکل قطارهای فرسوده را ورود قطارهای جدید به ناوگان مترو دانست و گفت: هنوز اعتبار اسنادی خرید قطارهای جدید گشایش نشده است و ما نتوانستیم قرارداد خرید قطار را فعال کنیم که باید برای این موضوع تعجیل شود.
وی در ارتباط با این که تاخیرهای مترو بازهم ادامه خواهد داشت یا خیر، افزود: سعی داریم با کار شبانه‌روزی در تعمیرگاه این قطارها را تعمیر کنیم و اعتبار اسنادی خرید 14 میلیون دلار قطعات یدکی باز شده است که با تحویل این قطعات تعمیرات قطارها را آغاز می‌کنیم ولی سرویس نهایی منوط به خارج شدن قطارها از شبکه است چرا که باید قطارها 3ماه در تعمیرگاه بمانند.
مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به تصویب بودجه اختصاصی 90 میلیارد تومانی توسط مجلس در روزهای پایانی سال گذشته به مترو تهران گفت: 300 میلیارد تومان به متروهای کشور اختصاص یافته که در این میان سهم مترو تهران 90 میلیارد تومان است و تا کنون حدود 38 درصد از این مبلغ دریافت شده است.
کد خبر 33100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز