جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هند امروز جمعه (13 مهرماه) موشک اگنی – 1 (Agni) زمین به زمین با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را در پایگاه نظامی ایالت شرقی اوریسا آزمایش کرد

خبرگزاری آلمان از دهلی نو گزارش داد، اگنی – 1، موشک کوتاه‌برد از نوع سری موشک‌های بالستیک بومی انجی است و بر اساس گزارش خبرگزاری PTI از سایت جزیره ویلر واقع در 150 کیلومتری شرق شهر مرکز بوبانشور ایالت اوریسا شلیک شده است.

خبرگزاری IANS نیز در گزارش خود در این باره نوشت که این آزمایش «اولین آزمون آموزشی» برای تکمیل معرفی اگنی – 1 به ارتش هند بوده است.[آزمایش موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در هند]

این چهارمین آزمایش این موشک است که 700 کیلومتر برد دارد و می‌تواند کلاهکی یک تنی را حمل کند.

PTI در گزارش خود آورده است: پیشرفت‌های قابل توجهی در فن‌آوری این موشک و قدرت مانور این موشک حاصل شده است که اولین امتحان خود را در 25 ژانویه سال 2002 پس داد.

دومین و سومین آزمایش این موجود در 9 ژانویه 2003 میلادی و چهارم ژوئیه 2004 انجام گرفت.

اگنی – 2 بردی معادل 1500 کیلومتر دارد و اولین بار در 11 آوریل 1999 آزمایش شد. آوریل سال جاری میلادی نیز هند اگنی – 3 را که دوربردترین موشکش است، آزمایش کرد که می‌تواند تا 3500 کیلومتر را بپیماید.

سری موشک‌های انجی توسط سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند و برنامه جامع گسترش موشک‌های هدایت‌شونده این کشور تولید شده است. اولین آزمایش موشک‌های سری اگنی در سال 1989 میلادی صورت گرفت.

کد خبر 33164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز