مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه باوجود محقق نشدن هزار دستگاه اتوبوس که در قالب تبصره 13 به شهرداری اعلام شده بود در ابتدای مهرماه در جابه‌جایی مسافر مشکلی به وجود نیامد و توانستیم ترافیک مهرماه را به خوبی مدیریت کنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به سخنان رئیس ستاد تبصره 13،  مبنی بر بدهی 41 میلیارد تومانی شهرداری تهران به شرکت‌های خودروسازی گفت: بدهی شهرداری به خودروسازان، مربوط به  خرید سال‌های گذشته شهرداری و در زمان مدیریت‌های قبلی شهرداری تهران بوده‌است.

وی از انجام تمامی تعهدهای مالی شهرداری در زمان مدیریت جدید نسبت به خودروسازان خبر داد و افزود: ارقام ذکرشده در این زمینه مربوط به خرید سال‌های گذشته از جمله 80 ، 83 ، 84 و مدیریت‌های قبلی شهرداری تهران بوده است.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت جدید تعهدی ایجاد نمی‌کند که نتواند به آن پاسخ دهد،  افزود: بدهی‌های ذکر شده نتیجه ناهماهنگی مدیریت‌های گذشته شهرداری تهران بوده که در این زمینه امیدواریم با همکاری دولت این بدهی‌ها تسویه شود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران عمده سهم خود را تاکنون برای خرید اتوبوس‌ها پرداخت کرده است،  گفت: هم اکنون هماهنگ با خودرو‌سازان کار را پیش می‌بریم و عقب ماندگی‌ها در پرداخت‌ها هرچند ناچیز است،  اما دلیل اصلی آن تأمین نشدن منابع مالی وام 12 درصدی   ستاد تبصره 13  است.

معاون ترافیک شهردار تهران با تقدیر از مجموع اقدامات انجام شده در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی در کشور افزود: در عین حال علی‌رغم این‌که تاکنون گفته شده 6هزار و 500 دستگاه اتوبوس سهم تبصره 13 سال 85 توزیع شده است،  اما همچنان شهر تهران از سهمیه 2 هزار و 750 اتوبوس سال 85 حواله یک هزار و 800 دستگاه را دریافت کرده و مابقی اتوبوس‌ها تأمین نشده است. از سوی دیگر علی‌رغم پرداخت پول به سازندگان خرد هم، هنوز این تولیدکنندگان هیچ اتوبوسی را تولید نکرده‌اند تا به ما تحویل دهند.

وی با اشاره به این‌که اعتبارات شهرداری تهران در تأمین منابع و گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی با مشکل مواجه است، اما بار سنگین حمل‌ونقل عمومی همچنان بر دوش شهرداری است،  اظهار داشت: در این راستا باید پاسخگو باشیم و با تمام فشارها و بی‌مهری‌های صورت‌گرفته، شهرداری تهران توانسته است به گونه‌ای حمل‌ونقل عمومی را ساماندهی کند که علی‌رغم سهمیه‌بندی بنزین در مهر ماه مسافری بر زمین نماند.

معاون ترافیک شهردار تهران به ورود قطارهای جدید به مترو تهران اشاره کرد و گفت: هرچه هم‌اکنون قطار وارد مترو می‌شود ناشی از خریدها و قراردادهای چند سال قبل است که فاینانس و منابع مالی آن تأمین شده بود.

معاون ترافیک شهردار تهران با تأکید بر این‌که هیچ جهشی را در زمینه ورود اتوبوس‌های جدید نمی‌بینیم،  گفت: سال گذشته از 2 هزار و 750 دستگاه اتوبوس تنها یکهزار و 122 دستگاه تحویل گرفتیم که این رقم تاکنون (برج 7 سال 1386) به یکهزار و 800 حواله افزایش یافته است و نسبت به سالانه یک‌هزار دستگاهی که به‌طور معمول وارد ناوگان می‌شد در این دو سال اتفاق جدیدی نیفتاده است.

این در حالی است که علی اکبر محرابیان رئیس ستاد تبصره 13 در مراسم تحویل هزار و 80 دستگاه اتوبوس تولید شده از محل تبصره به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور  از عملکرد شهرداری تهران در پرداخت دیون خودبه‌خودروسازان گلایه کرده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های وزارت کشور، علی‌اکبر محرابیان رئیس ستاد تبصره 13 از برخی شهرداری‌های کشور به‌دلیل انجام ندادن تعهداتشان در قبال ستاد تبصره  ۱۳انتقاد کرد.

محرابیان گفت: در برخی موارد انتقاد می‌شود که اتوبوس به برخی شهرها بیشتر و به برخی شهرها کمتر اختصاص یافته است. این جمله صحیحی نیست. دولت و مجلس شورای اسلامی برای خودش اتوبوسی نمی‌خواهد،  همه این اتوبوس‌ها در کشور استفاده می‌شود.

کد خبر 33222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز