همشهری آنلاین: طی روزهای آینده شرق و جنوب شرق کشور شاهد باد و گرد و خاک خواهد بود. در استان‌های خراسان نیز دما کاهش می‌یابد و در پاره‌ای از نقاط کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

ار

احد وظیفه، مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (شنبه 11 ارديبهشت) بر روی مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و به تدریج از بعد از ظهر و اوایل شب در شمال شرق و شرق کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی اظهار کرد: این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب یکشنبه 12 اردیبهشت، عمدتا در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمالی شمال غرب رخ خواهد داد. در ضمن در همین روز شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: طی دو روز آینده در پاره‌ای از نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وظیفه، در روز دوشنبه 13 اردیبهشت، با نفوذ جریانات شمالی، شاهد تشدید بارش در استان‌های ساحلی کشور و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب کشور در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 12 اردیبهشت، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 28 و 18 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 13 اردیبهشت، نیمه ابری، در بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 27 و 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 332297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha