چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از ورود گرد و غبار از عراق به کشور در روزهای آخر هفته خبر داد.

گرد و غبار

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هوا‌شناسی، در گفت‌و‌گو با ایلنا، در مورد وضعیت آب وهوا در روزهای آینده گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در غرب و شمال شرق بارش‌های پراکنده، رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: پنجشنبه (16 ارديبهشت)در برخی مناطق غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هوا‌شناسی با اشاره به اینکه روز جمعه با ورود سامانه بارشی روبرو هستیم، افزود: در این روز در غرب، دامنه‌های البرز غربی، رگبار باران، گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده در جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های البرز شرقی و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

وظیفه اظهار کرد: با تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و به سبب انتقال آن به جنوب غرب و غرب کشور در این مناطق، صبح پنجشنبه غبارآلوده پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روز پنجشنبه در استان‌های تهران، قم، سمنان و مرکزی وزش باد شدیدی گاهی با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در روز جمعه در جنوبِ شرق کشور وزش باد شدید در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی هوا‌شناسی افزود: فردا تهران نیمه ابری به تدریج ابری، در بعد از ظهر وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده، باد و گرد و خاک را خواهد داشت. برای روز جمعه نیمه ابری تا ابری در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی کمینه دمای تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و بیشینه دما ۳۲ و ۳۰ خواهد بود.

کد خبر 332827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha