شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

بهزاد رنجبر: رئیس هیأت مدیره بورس کالا از تلاش هیأت مدیره این شرکت برای پذیرش فلزات گرانبها در این بورس خبر داد.

حسین ملاحسین‌آقا ضمن تشریح روند فعالیت بورس کالا در مورد پذیرش کالاهای جدیدتر در بورس کالا گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما پذیرش کالاهای جدیدتر و تنوع بخشیدن به محصولاتی است که در بورس کالا مبادله می‌شود.

وی افزود: برنامه ما این است که در آینده نزدیک زمینه معامله فلزات گرانبهایی مانند طلا را در بورس کالا  فراهم کنیم.

وی درباره حضور محصولات پتروشیمی و سیمان در بورس کالا گفت: زمینه‌های لازم برای پذیرش این 2محصول در بورس کالا وجود دارد اما این کار نیاز به مساعدت دولت دارد و ما امیدواریم تا هرچه سریعتر زمینه‌های مبادله این 2محصول در بورس کالا فراهم شود.

ملاحسین آقا تأکید کرد: اساس ومحور جلسات هیأت مدیره شرکت بورس کالا این است که بتوانیم تنوع محصولات بیشتری داشته باشیم،  اما اولین اصل حضور محصولات استاندارد در بورس کالا است و محصولات پتروشیمی، سیمان و فلزات گرانبها از شرایط استانداردی برخوردار هستند.

رئیس هیأت مدیره بورس کالا در پاسخ به این سؤال که آیا در زمینه انجام معاملات آینده(فیوچرز) فعالیتی انجام شده است گفت: یکی از بحث‌های بسیار مهم هیأت مدیره شرکت در حال حاضر ایجاد زمینه‌های لازم برای انجام معاملات آینده است. در این زمینه بحث‌های نرم‌افزاری و ساختاری در بورس کالا به طور کامل فراهم شده و پس از ارائه آموزش‌های لازم معاملات آتی در بورس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های نرم‌افزاری و ساختاری به طور کامل در بورس کالا برای معاملات آتی فراهم است، خاطر نشان کرد: تلاش ما این است تا برای توسعه ارکان بازار زمینه انجام معاملات آتی را هرچه سریع‌تر فراهم کنیم و به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم.

به گفته ملاحسین آقا ادغام بورس‌های کشاورزی و فلزات خیلی سریع انجام شده و هم اکنون تمامی مقررات و رویه‌های لازم با شرایط جدید تطبیق پیدا کرده است.

وی همچنین در گفتگوی دیگری با موج خاطر نشان کرد: برای انجام معاملات آتی در بورس کالا باید تمام واحدهای تولیدکننده صنعت وارد بورس شوند که این کار باید با عزم و خواست همه جانبه انجام شود تا معاملات آتی به عنوان مرجع دادوستد مطرح شود.

وی تصریح کرد: معاملات آتی این فرصت را ایجاد می‌کند که یک معامله به کرات انجام شود و به جای اینکه یک کالا مبادله شود، اوراق‌ بهادار مربوط به آن کالا مورد معامله قرار گیرد.

کد خبر 33296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز