همشهری آنلاین: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بخش مهمی از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته از اقتدار نیروی دریایی راهبردی است و این اقتدار مرهون تدابیر مقام مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا است که نیروی دریایی را در سطح بین الملل به خوبی معرفی کرده است.

سید محمد علی آل هاشم

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مطلب را حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در جمع کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر عنوا نکرد.

وی ضمن برشمردن گوشه هایی از دلاور مردی های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع 34 روزه تکاوران دریایی ارتش درخرمشهر، تأمین امنیت جزایر و سکوهای نفتی کشور، شرکت در عملیات بیت المقدس همراه با سایر نیروهای ارتش و سپاه، حضور فعال در عبور از رود کارون و اسکورت کاروان های تجاری و نفت کش،از جمله اقدامات مهم نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: به سبب واقع شدن ایران در منطقه مهم و راهبردی جنوب غربی آسیا و در اختیار داشتن سواحل طولانی در شمال و جنوب کشور، نیروی دریایی و بحث دریا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

آل هاشم با اشاره به سند چشم انداز 1404 تصریح کرد: قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یکی از مولفه های قدرت ملی به شمار می آید که در این میان نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت و منافع ملی بسیار تعیین کننده است.

کد خبر 333807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha