همشهری آنلاین: نسخه ۲۰۱۵ کتاب استراتژی اقیانوس آبی در بهار ۹۵ از سوی انتشارات آریانا قلم منتشر شد.

نسخه جدید استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی كتابي است كه شرکت‏‌ها را به چالش می‏‌کشد، چالشی که از خود سوال کنند آیا این اقیانوس خونین رقابت محل مناسبی برای فعالیت است؟ چه میزان از انرژی مجموعه را برای این رقابت می‌گذاریم؟ در نهایت چه سهمی از کیک بازار نصیب ما می شود؟ یا راه دیگری وجود دارد و باید اقیانوسی آبی خود را پیدا کنیم.

به گفته ناشر این کتاب نشان می‌‏دهد که چگونه می‌‏توان به این هدف رسید. در این راه، ابتدا مجموعه‌ه‏ای از ابزارهای تحلیلی و چارچوب‏ها را معرفی می‌کند که به شما نشان می‌‏دهد چگونه می‏‌توانید به‏ صورتی ساختار یافته روی این چالش اقدام کنید و پس از آن اصولی را شرح می‌‏دهد که استراتژی اقیانوس آبی را تعریف کرده و آن را از تفکر استراتژیک رقابت محور متمایز می‌‏سازند.

این کتاب راهنمایی است برای یافتن اقیانوس آبی، اقیانوسی بدون رقیب

  • تفاوت نسخه 2015 با نسخه قبلي

نويسندگان در نسخۀ اول این کتاب چارچوب‌های عملی و تحلیلی ارزشمندی برای دستیابی به اقیانوس آبی ارائه دادند که طی ده سال گذشته مورد استفادۀ بسیاری از مدیران و کارشناسان حوزۀ کسب‌وکار قرار گرفت.

اما هنگامي‌ که شرکتي اقيانوسي ‏آبي خلق مي‌کند و نتايج عملکرد قدرتمند آن شناخته مي‌شود، دير يا زود تقليدکنندگان در افق ظاهر مي‌شوند. عبارت «کمک! اقيانوس من دارد سرخ مي‏‌شود» معرف احساسي است که بسياري از مديران مکرراً بيان مي‌کنند. در این وضعیت چه باید کرد؟ این نکته‌ای کلیدی است که در نسخۀ جدید، نویسندگان به تفصیل به آن پرداخته‌اند. در نسخه جديد براي جلوگيري از بروز و رويارويي با اين چالش بيش از 3 فصل به کتاب اضافه شده است.

شناسنامه كتاب:

  • نام كتاب: کتاب استراتژی اقیانوس آبی- نسخه 2015
  • تاریخ نشر: بهار 1395
  • تعداد صفحات: 312
  • نویسنده: دبلیو چان کیم، رنه مابورنیا
  • مترجم: علیرضا‌پور ممتاز
  • قطع کتاب: وزیری
  • ناشر: آرياناقلم
کد خبر 333855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha