به گزارش همشهری آنلاین، شاید این روزها خبری مستقیم از گروه «دولت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» در جهان نباشد، اما تفکر داعشی ادامه دارد و گاهی هم خبرهای مربوط به ترور و آدمکشیهای داعشیان در خبرهای رسانههای جهان پوشش داده میشود. کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ» اثری پژوهشی است در این باب که چرا و چگونه این تفکر میتواند افراد را جذب کند.
از نکتههای ویژهی این کتاب، «تبلیغات روایی» در «فصل سوم» است که به داستانسراییها برای فروش (معرفی، پذیراندن و پذیرش گرفتن) خلافت داعش میپردازد. در این کتاب آمده است که بسیاری از حامیان داعش و سایر گروههای جهادی مانند آنها، تمایل دارند از نمادها و نشانههای دیداری بسیار بیشتر استفاده کنند و این کار در کنار محتوای پروپاگاندایی آنها، نشان از تلاش آنان برای تسلط به نوعی از سواد تبلیغاتی است.
نویسنده در به فنون و تکنیکهایی پرداخته که سازمانهای تروریستی برای تشویق مردم به پذیرش ایدئولوژی خود و تبدیل آنان به حامیان فداکار، به کار میگیرد.
از مهمترین بخشهای این اثر میتوان به این موضوعها اشاره کرد: «اهمیت بازاریابی و رسانههای اجتماعی در تروریسم»، «شیوههای جذب نیرو»، «مخاطبان هدف و تکنیکهای روانی»، «داعش به مثابه یک برند»، «استراتژی جلوگیری از ریزش نیرو»، «شباهت بین پروپاگاندا و برندینگ تجاری» و البته «راهکارهای مقابله با پروپاگاندا». کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ» را انتشارات همشهری در شش فصل به همراه بررسی نتیجههای پژوهش، در 244 صفحه و به بهای 225 هزار تومان، به مخاطبان مطالعات رسانه عرضه کرده است.
زیرعنوان کتاب: ترفندهای داعش برای فروش آنلاین ترور
مترجم: مهدی فروتن آغمیونی
روایت «مومنان واقعی» از تصویر «ابرمرد»
نظر شما