به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیبزاده در نشست خبری، درباره سير راهاندازي و توسعه مراكز دارالقرآن در كشور، گفت: سال 78 در حوزه برنامههای قرآنی، یکصد مرکز دارالقرآن در کشور ایجاد شد و اساسنامهای تهیه و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شد.
وی افزود: طی سه سال، 350 مرکز دارالقرآن در سطح کشور ایجاد شد و تا سال 90ـ 89 ، این روند ادامه پیدا کرد تا زمانی که بحث مدارس قرآنی مطرح شد.
مسیبزاده، با اشاره به احیای مراکز دارالقرآن، افزود: در حال حاضر و به دستور وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات اداری اقدام شد و تمام مراکز دارالقرآن شامل 700 مرکز صاحب مدیر شده و با توجه به درجهبندی مناطق آموزش و پرورش، 48، 36 و 24 ساعت در ماه مربی ویژه به آنها اختصاص یافته است.
وی گفت: از این تعداد مربی، 230 نفر خواهر و 470 نفر برادر هستند كه خودگردان اداره میشوند و اخذ شهریه برای دانشآموزان علاقمند توسط شوراهای دارالقرآن تعیین میشود.
وی گفت: خیرین در پرداخت هزینههای دارالقرآن حضوری مثمر دارند و فضا و مکانهای تدریس نیاز به تقویت و بازسازی دارد. در تلاش هستیم با گرفتن بودجه و کمکهای مردمی، مکانهای شاخصی برای برپایی این دورههای آموزشی آمادهسازی کنیم.
وی در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی شکوفهها، گفت: این رقابتها توسط آموزش و پرورش ادامه دارد و اداره اوقاف نیز در این مورد همچنان با آموزش و پرورش همکاریهای لازم را به عمل میآورد.
مسیبزاده در مورد روند یادگیری و حفظ قرآن، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قران کریم، گفت: پیگیری این روند در آموزش و پرورش ادامه دارد و در اولویت آموزش حفظ موضوعی برای دانشآموزان مدنظر است و در کتابهای درسی آنان نیز لحاظ شده تا در طول زندگی آنان بکار گرفته شود.
وی گفت: برای این منظور 30 تا 40 آیه منتخب و کوتاه با خلاصه تفسیر برای هر پایه تحصیلی در نظر گرفته شده که در مجموع 12 سال تحصیل 500 آیه را دانشآموزان حفظ و به طور مفهومی یاد میگیرند.
نظر شما