به گفته مهندس حجت الله بهروز، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، دروبینهای خط BRT به بانک اطلاعاتی ثبت وقایع مرکز کنترل ترافیک متصل است تا درصورت بروز هر سانحه و اتفاقی هماهنگیهای لازم با نیروی انتظامی، اوژانس و آتشنشانی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
به گزارش سامانه اطلاعرسانی شهرداری تهران، بهروز همچنین از تعریض کامل نقاطی از مسیر دپوی شرق تا میدان آزادی که نیاز به تعریض داشت خبر داد.
او افزود: «ایمنسازی مسیر تردد عابران پیاده نیز با اجرای خط کشی، نصب پل عابر پیاده و نصب چراغهای چشمکزن محقق شده است.»
او با تاکید بر نصب سیستم اطلاعرسانی (GPS) داخل اتوبوسها و ایستگاههای خط BRT گفت: «بهزودی سیستم اطلاعرسانی در این اتوبوسها به بهرهبرداری میرسد و اطلاعات مورد نیاز ایستگاههای مسیر جمعآوری شده و مسیرهای مبدا و مقصد به مسافران اعلام میشود.»
بهروز نصب چراغهای راهنمایی که اولویت را به حرکت اتوبوسها بدهند و مدیریت متمرکز بلیت الکترونیک را از دیگر اقدامات در دستور کار این مرکز دانست و تاکید کرد: «با نصب ایستگاههای جدید BRT و ورود اتوبوسهای ویژه این خطوط سیستم بلیت الکترونیک برای استفاده مشترک مسافران اتوبوسرانی و مترو اجرا خواهد شد.»