دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار چند دستگاه خودروی بمب گذاری شده در عراق از جمله در نزدیک سفارت لهستان در بغداد و حمله هوایی ارتش آمریکا به شهرک صدر از مهمترین تحولات امنیتی 16 مهر در عراق بود

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در نزدیک سفارت لهستان در شهر بغداد، دستکم یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

زبگینیگو واسرمن، رئیس سازمان اطلاعات لهستان با تایید وقوع این انفجار گفت که هیچ یک از اعضای سفارت لهستان آسیب ندیده است زیرا ساختمان سفارت در پی حمله سوم اکتبر به کاروان سفیر لهستان در بغداد تخلیه شده بود.

منابع امنیتی عراق گفتند که یک دستگاه خودروی پارک شده در فاصله یکصد متری ساختمان سفارت در محله العرصات منفجر شد و به کشته شدن دستکم یک نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر انجامید.

سه بمب چهارشنبه گذشته در مسیر کاروان سفیر لهستان در شهر بغداد منفجر و به کشته شدن سه نفر از جمله یک محافظ و زخمی شدن سفیر لهستان منجر شد.

منابع امنیتی عراق همچنین از انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در خیابان الصناعه در نزدیک دانشکده فناوری در شهر بغداد و کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر خبر دادند.

در همین حال، پلیس عراق گفت که یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در نزدیک مرکز پلیس الخنسا در منطقه الکمالیه در جنوب شرقی شهر بغداد منفجر و به کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

در حمله انتحاری با خودروی بمب گذاری شده به یک مرکز ایست و بازرسی پلیس عراق در شهرک العلم در شرق شهر تکریت نیز  شش نظامی و دو غیرنظامی زخمی شدند.

این درحالی است که ارتش آمریکا امروز با حمله به یک محله در شهرک صدر دستکم دو شهروند عراقی را کشته و چند نفر دیگر را زخمی کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، در این حمله سه خانه منهدم و خسارتهایی به خودروها وارد شد و نیروهای آمریکایی سپس با یورش به محله یاد شده، چند نفر را بازداشت کرده و با خود بردند

کد خبر 33511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز