خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز که این روزها بـه چهره محبوب سینمادوستان ایرانی تبدیل شده‌اند، پیش از حضور در فیلم تازه اصغر فرهادی در پروژه‌ای با موضوع زندگی یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچی‌های مواد‌مخدر جهان مقابل دوربین می‌روند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، مشهورترين زوج بازيگر سينماي اسپانيا كه جزو ستاره‌هاي هاليوود هم به شمار مي‌روند، بازيگران اصلي «اسكوبار» هستند كه در سال‌جاري ميلادي مقابل دوربين فرناندو لئون دي‌آرانوا مي‌روند. باردم در اين فيلم به نقش پابلو اسكوبار ظاهر مي‌شود؛ از بدنام‌ترين سركردگان كارتل‌هاي قاچاق مواد‌مخدر كلمبيا كه خيلي‌ها او را با نام سلطان كوكائين و ثروتمندترين جنايتكار تاريخ مي‌شناختند. اسكوبار در آخرين روزهاي 1993در حمله نيروهاي پليس كشته شد.

باردم كه ظاهرا براي حمايت از فيلم تازه دوست و همكارش ‌شان‌پن به جشنواره كن رفته بود، فرصت را غنيمت شمرد و با چند شركت بين‌المللي براي فروختن حق پخش اسكوبار مذاكره كرد. نكته جالب اينكه برخلاف پيش‌بيني‌هاي اوليه، هيچ نشانه‌اي از خواكين گوسمان ملقب به ال‌چاپو، ديگر قاچاقچي بدنام آمريكاي لاتين در فيلم باردم و كروز نخواهد بود. پن كه با «آخرين چهره» خود در كن به‌شدت تحقير شد، قصد دارد فيلمي داستاني درباره ال چاپو بسازد.

به همين دليل، بعيد است سازندگان اسكوبار خودشان را درگير ماجرايي كنند كه تا همينجا هم پاي چند چهره سرشناس ازجمله بازيگر و كارگردان هاليوودي را به اداره پليس در مكزيك و آمريكا باز كرده است. ديدار و گفت‌وگوي پن با ال‌چاپو كه در نهايت به دستگيري قاچاقچي بدنام انجاميد، بسيار جنجالي شد و برخي معتقدند اين ديدارهاي مخفيانه به پليس در رديابي و كشف محل اختفاي ال‌چاپو بسيار كمك كرده است.

اسكوبار داستاني خيال‌انگيز درباره فردي است كه از يكسو بزرگ‌ترين قاچاقچي مواد‌مخدر در دنيا و از سوي ديگر، مردي متعهد به خانواده است. به‌احتمال فراوان، كروز در اين فيلم به نقش روزنامه‌نگاري ظاهر مي‌شود كه اسكوبار به او دل مي‌بندد. باردم و كروز قرار است اواخر تابستان يا اوايل پاييز سال آينده در دومين تجربه بين‌المللي فرهادي نقش‌هاي اصلي را ايفا كنند. اين زوج نامدار نخستين اسپانيايي‌زبان‌هايي بودندكه برنده جايزه اسكار در بخش بازيگري مرد و زن شدند.

کد خبر 335217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha