به گزارش ایسنا، در بيستويكمين دوره سه سالانه میلان 2016 که از فروردین آغاز شده و تا 22 شهریورماه امسال ادامه دارد، غرفه ایران از بازار ایرانی بهعنوان یکی از سمبلهای معماری و فرهنگ ایران الهام گرفته و بازار، محلی برای ارائه دیزاین و محل ارتباط واقعی و ملموس انسان با محصول دیزاین مورد توجه قرار گرفته است.
براساس اعلام دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، آرش احمدی - معمار ایرانی ساکن ایتالیا - کیوریتور غرفه ایران در ترینال (سه سالانه) میلان است و با توجه به موضوع اصلی سه سالانه که «قرن بیست و یکم؛ دیزاین پس از دیزاین» است، از چاپگر سه بعدی استفاده کرد تا با همکاری کانون دیزاین موزه هنرهای معاصر تهران در طول برگزاری سه سالانه، آثار تعدادی از دیزاینرهای جوان ایرانی با استفاده از تکنولوژی جدید و چاپگر سه بعدی در غرفه ایران قرار گیرد و فایلهای سه بعدی از تهران بهصورت مجازی به شهر میلان و محل نمایشگاه در ساختمان La Pernamente ارسال شوند و به صورت حقیقی در غرفه ایران بهنمایش گذاشته شوند.
این روش و نحوه متفاوت ارائه آثار در سه سالانه میلان توسط غرفه ایران مورد استقبال و توجه کلودیو دی آلبرتز، رییس سه سالانه و همچنین نشریات معماری و دیزاین قرار گرفت و غرفه ایران بهدلیل استفاده از کانسپت (مفهوم) نمایش آثار به کمک تکنولوژی چاپ سه بعدی و استقبال زیاد از این جریان از میان تمام غرفههای شرکتکننده، جزو پنج غرفه برگزیده IBA (International Biennial Association) قرار گرفت.
شیوه ارائه آثار با استفاده از چاپ سه بعدی چرخهای را میان کانون دیزاین موزه هنرهای معاصر تهران و غرفه ی ایران در نمایشگاه سه سالانه میلان برقرار کرده و از تکنولوژی بارز قرن بیست و یکم (چاپ سه بعدی) استفاده کرده است. این شیوه مجازی در ارسال آثار، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد میکند و کمترین انرژی و نیروی انسانی برای آن صرف میشود.
موزه هنرهای معاصر تهران توسط کانون دیزاین خود برای نخستینبار در سه سالانه دیزاین میلان شرکت کرده است. مجید ملانوروزی - سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران - کمیسر غرفه ایران در سه سالانه و آرش احمدی کیوریتور غرفه ایران و سحر نیکزاد و آرش شجاعی از مدیران و موسسان کانون دیزاین هستند.
نظر شما