دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

اگرچه امسال، سال پربارشی به ‌نظر می‌رسد اما مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورمی‌گوید: در تابستان سال ۹۵ تعداد شهرهای درگیر تنش آبی به ۳۰۱ شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۵ میلیون نفر رسیده است و عمده شهرهای بزرگ ما در سال‌جاری در معرض کمبود آب هستند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، حميدرضا جانباز افزود: اكنون نيز قيمت آب با اعمال تعرفه‌هاي پلكاني براي مشتركين پرمصرف بيشتر از مشتركين كم‌مصرف است و در همين قالب تلاش مي‌كنيم با مشتركين پرمصرف برخورد شود. وي ادامه داد: براي تابستان سال‌جاري برخورد با مشتركين پرمصرف را در قالب اخطار و قطع انشعاب آب پيگيري مي‌كنيم.

جانباز گفت: در تابستان سال 94 از مجموع يكهزار و 136شهر تحت پوشش خدمات آب، 547شهر با جمعيت بيش از 50ميليون نفر در تنش آبي بودند و در مجموع ميزان منابع نسبت به مصارف آب كمبودي 22درصدي داشت. وي افزود: شهرهايي چون شيراز، بوشهر، كرمان، اصفهان و يزد بيشترين بحران‌ها در زمينه ميزان دسترسي به آب در تابستان سال‌جاري را خواهند داشت. جانباز با بيان اينكه هم اكنون هيچ برنامه‌اي براي افزايش تعرفه آب مصرفي وجود ندارد، گفت:

براي گذر از تابستان و مقابله با كم آبي در كنار تمامي برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده از سوي مجموعه وزارت نيرو، نيازمند همكاري و همراهي مردم در كنترل مصرف آب هستيم. خبر‌آنلاين هم گزارش داد كه 4هزار روستا در سيستان و بلوچستان آب ندارند به‌گونه‌اي كه تنها از ۷۳روستاي بخش تلنگ بلوچستان، ۵۵ روستا با تانكر آبرساني مي‌شوند. محمد بلوچ‌زهي، بخشدار مركزي نيكشهر، بحران خشكسالي را چالشي جدي مي‌داند: اكثر روستاهاي بخش مركزي با بحران بي‌آبي و خشكسالي مواجه هستند. چاه‌هاي آب شرب روستاهاي اين بخش كاملا خشك شده و يا اينكه در شرف خشك‌شدن هستند.

کد خبر 337730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha