سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: تا به حال سعی کرده‌اید استفاده‌های متفاوت و بهینه‌تری از وسایل خانه‌تان داشته باشید؟

میانبرهای خانگی

بسياري از اين وسايل پيچيده برقي كه ما در اطراف خودمان جمع كرده‌ايم كارايي‌هايي متفاوت با آنچه برايشان تعريف شده هم دارند. ما در اين مطلب به برخي از اين وسايل و كارآمدي متفاوت آنها اشاره مي‌كنيم تا ببينيد چگونه مي‌توانيد در انجام كارهاي خود سريع‌تر و راحت‌تر به نتيجه برسيد.

  • ماشين لباسشويي

به‌احتمال خيلي زياد براي شما هم پيش آمده است كه بعد از مدتي الياف داخل بالش‌هاي‌تان سفت و متراكم شوند. آيا راه‌حل خاصي براي برگرداندن آنها به حالت قبل پيدا كرده‌ايد؟ راه‌حل اين معضل به ماشين لباسشويي شما مربوط مي‌شود. قبل از هر چيز مطمئن شويد كه داخل ماشين لباسشويي و لاستيك دور دَرِ آن خشك است و هيچ آبي از شست‌وشوي قبلي در آن باقي نمانده است. حالا بالش را درون ماشين لباسشويي قرار دهيد و حالت چرخش با دور تند و بالا (خشك‌كن)را انتخاب كنيد. بعد از اتمام كار ماشين لباسشويي، شما يك بالش تازه و راحت خواهيد داشت كه مثل روز اول پف كرده است.

  • ماشين ميوه‌شويي

از ماشين ظرفشويي‌تان فقط براي شستن ظرف‌ها استفاده نكنيد. لحظه خريد ماشين ظرفشويي و تبليغات فروشنده را به ياد بياوريد كه تأكيد مي‌كرد اين مدل داراي سبد شست‌وشوي ميوه است كه حتما منظورش همان سبد مياني ماشين بوده است. در روزهايي كه وقت كمي داريد، مثل ساعتي قبل از آمدن مهمان‌ها، كار شست‌وشوي ميوه‌ها را به‌عهده ماشين ظرفشويي بگذاريد و حالتي كه فقط از آب سرد استفاده مي‌شود را انتخاب كنيد. ميوه‌هاي تابستانه و ريز مانند انگور، زردآلو و... را داخل سبدهاي كوچك قرار دهيد و بعد به داخل ماشين ظرفشويي منتقل كنيد. با اين روش براي شستن ميوه‌ها در مصرف آب، زمان و انرژي صرفه‌جويي كرده‌ايد.

  • گوشتكوب برقي

يك بار همه كارهايي كه اخيرا با گوشتكوب برقي‌تان انجام داده‌ايد را مرور كنيد. اين وسيله فقط براي له‌كردن مواداوليه غذاها نيست، مي‌توانيد با استفاده از آن، ميوه‌هايي مانند هندوانه و طالبي را پوره كنيد و يك نوشيدني خوشمزه تحويل خانواده عزيزتان دهيد. استفاده از گوشتكوب برقي مي‌تواند كار شما را راحت كند. فقط كافي است مقداري از قسمت بالايي هندوانه و طالبي را برش بزنيد و برداريد، بعد تخمه‌هاي طالبي را بيرون بياوريد و گوشتكوب برقي را داخل آن يا هندوانه ببريد و دكمه روشن را بزنيد. به‌همين راحتي و بدون استفاده از وسايل اضافه دستگاه مخلوط‌كن و... شما پوره هندوانه يا طالبي داريد.

  • گوشت چرخ‌كرده خانگي

شايد اگر بدانيد بعضي از وسايل مي‌توانند جايگزين تعداد ديگري از وسايل خانه شوند، از همان ابتدا از خريد آنها منصرف شويد و از تجمع بيش از حد وسايل برقي در كابينت‌ها و آشپزخانه خود پيشگيري كنيد؛ به‌عنوان مثال يك دستگاه خردكن برقي هم مي‌تواند كار چرخ‌گوشت را براي شما انجام دهد به شرطي كه اجازه ندهيد يخ گوشت كامل باز شود. گوشت نيمه يخ زده را به قطعات كوچك تقسيم كنيد و به مقدار كم داخل خردكن بريزيد. زماني كه تكه‌هاي گوشت به اندازه دلخواه شما رسيد، مقدار ديگري از گوشت را داخل خردكن قرار دهيد و به كار چرخ‌كردن گوشت‌ها ادامه دهيد. اگر خردكن برقي نداريد هم مي‌توانيد بدون چرخ‌گوشت كار خودتان را راه بيندازيد. به اين صورت كه گوشت يخ زده بدون استخوان را با رنده درشت رنده كنيد و به اين صورت گوشت چرخ‌كرده به اندازه نياز روزانه خودتان داشته باشيد.

  • فلاسك حبوبات

حتما تا به حال برايتان پيش آمده است كه بخواهيد حبوباتي را از شب قبل روي گاز بگذاريد تا بپزد اما با همه تمهيداتي كه درنظر مي‌گيريد باز هم گوشه‌اي از ذهن‌تان درگيرش مي‌شود كه نكند قابلمه حاوي حبوبات ته بگيرد و بسوزد! مي‌توانيد به جاي اين كار فلاسك چاي‌تان را تا نيمه يا كمي كمتر (بسته به حجم حبوبات) از آب جوش پركنيد و حبوبات را درون آن بريزيد. در فلاسك را ببنديد و يك شبانه‌روز اجازه بدهيد حبوبات درون فلاكس باقي بماند. به اين شيوه شما حبوبات پخته خواهيد داشت؛ راحت و بدون دردسر.

  • سرخ نكنيد

اگر نگران حجم بالاي روغن مصرفي در تهيه مواد غذايي مانند بادمجان و سيب‌زميني هستيد، اين روش را امتحان كنيد؛ سطح بادمجان‌هاي پوست كنده را با استفاده از يك قلم مخصوص آشپزي روغن بزنيد و روي يك تكه كاغذ روغني بچينيد و آنها را راهي فر داغ كنيد. بعد از مدتي شعله بالايي فر را روشن كنيد و اجازه بدهيد سطح ديگر بادمجان‌ها هم سرخ شود. با اين روش از مقدار بسيار كمتري روغن استفاده مي‌كنيد.

سيب‌زميني‌ها را مي‌توانيد به چند قطعه بزرگ تقسيم كنيد و اجازه بدهيد 4-3 دقيقه درون آب جوش در حال قل زدن بماند و بعد آنها را از آب جوش بيرون بياوريد، روي سطح آنها را به همان روشي كه بادمجان‌ها را آماده كرديد روغن بزنيد و داخل سيني‌فر بچينيد. با اين روش مي‌توانيد از فر آشپزخانه‌تان استفاده‌هاي بهينه‌تري غير از پختن شيريني و كيك داشته باشيد.

  • اتو فقط براي لباس نيست

اغلب اتوهاي نسل جديد حالتي به نام بخاردهي عمودي دارند كه مي‌توانيد از آن براي كارهايي غير از اتوكشي لباس استفاده كنيد. مي‌توانيد با استفاده از اين امكان در اتوها، پرده‌هاي چروك يا تازه شسته‌شده را زماني كه آويزان هستند بخار داغ بزنيد و چروك‌هاي پرده را از بين ببريد.

کد خبر 337770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha