همشهری آنلاین: علامه سیدمحمدحسین فضل‌الله، از مراجع شیعه در لبنان، مشکل اصلی منطقه را در هرج و مرج سیاسی و امنیتی دانست که آمریکا آن را بر جهان اسلام و ملت‌های آن به نام گسترش دمکراسی و جنگ علیه تروریسم تحمیل می‌کند.

به گزارش ایرنا از بیروت، فضل‌الله روز جمعه در خطبه‌های نماز عید فطر در حومه جنوبی بیروت به جنگ‌های خونبار در برخی مناطق و جنگهای سیاسی در برخی دیگر و اوضاع عراق، افغانستان، پاکستان، سودان، الجزایر، فلسطین و همچنین فشارهای سیاسی علیه ایران اشاره کرد.

وی افزود: آمریکا از همه نقاط ضعف عرب‌ها و مسلمانان بهره می‌برد و مسوولان امور مسلمانان به دفاع از آزادی، امنیت و کرامت خود نمی‌پردازند.

فضل‌الله، وجود تکفیری‌ها را خطری برای جهان اسلام دانست و اظهار داشت، مصیبت بزرگ آن است که برخی مسلمانان، سایر مسلمانان را با تکفیر آنان می‌کشند و خود را در موقعیت صدور فتوا به‌شرک و کفر علیه پیروان سایر مذاهب می‌گذارند، ریختن خون آنان را حلال می‌دانند و خطر مسلمانان را بیشتر از خطر مستکبران اشغالگر می‌پندارند.

وی همچنین از برخی کشورهای اسلامی که اقدام به تامین مالی و سلاح این گروه از تکفیری‌ها می‌کنند انتقاد کرد و گفت، آنها با حمله‌های رسانه‌ای خود، احساسات طایفه‌ای و مذهبی را در مسلمانان تحریک می‌کنند و به این ترتیب نقشه آمریکا در جهان اسلام فعال می‌ماند.

فضل‌الله درباره اوضاع داخلی لبنان نیز اظهار داشت، فشارها برای جلوگیری از دیدار و توافق میان لبنانی‌ها، از طریق سیاست آمریکا مبنی بر گسترش فتنه و هرج و مرج در کشورشان ادامه دارد تا از این طریق بر مقاومت این کشور فشار آورند تا از عناصر قدرت خود که منبع حمایت از همه لبنان است، دست بردارد و یا این کشور را پایگاهی برای فشار آوردن به سوریه قرار دهند تا آن را به سوی عقب نشینی از موضعگیری‌های خود به منظور تسویه با دشمن به سود منافع طرحهای استکباری علیه منطقه، سوق دهند.

کد خبر 33780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز