سه‌شنبه یکم تیر، نخستین اوراق گواهی سپرده کالایی جو در بورس کالای ایران عرضه شد.

محمد اسکندری

طبق اعلام بورس كالاي ايران، در نخستين روز عرضه و درپي استقبال فعالان بازار كشاورزي، 10هزار تن جو دامي كشاورزان استان‌هاي تهران و قزوين در قالب گواهي سپرده كالايي به فروش رفت.محمد اسكندري معاون بورس كالا در اين‌باره گفت: در نخستين روز عرضه جو دامي كشاورزان استان تهران و قزوين، 10 هزار و 320تن از اين محصول به قيمت 7600ريال در هر كيلو و به ارزش 78.4ميليارد ريال در بورس كالا فروخته شد.

اين محصول از 5انبار در اين استان‌ها مورد معامله قرار گرفت كه 3 انبار در استان قزوين با 9436تن و 2 انبار در استان تهران با 885 تن محصول از نخستين نمادهاي معاملاتي اين محصول بودند. وي توضيح داد: به‌دنبال اعلام سياست‌هاي دولت مبني بر توقف ثبت سفارش جو وارداتي و همچنين پايان تخصيص ارز مبادله‌اي به واردات اين محصول، خريداران محصول جو دامي براي خريد از تابلوي معاملات بورس كالاي ايران اقدام كردند. او افزود: طبق مصوبه هيأت وزيران در هفتم ارديبهشت‌ماه امسال، همه محصول جو و ذرت سراسر كشور در قالب طرح قيمت تضميني و عرضه در تابلوي بورس كالا معامله مي‌شود. اين طرح سال گذشته به شكل آزمايشي براي محصول جو كرمانشاه و ذرت خوزستان به شكل موفق انجام شد.

معاون بورس كالاي ايران با بيان اينكه اطلاعات انبارهاي پذيرفته شده و نحوه عرضه و معامله جو دامي در سايت بورس كالا به‌صورت مشروح توضيح داده شده است، گفت: كشاورزان و خريداران مي‌توانند با مراجعه به سايت بورس كالا در 2 بخش انبارها و طرح قيمت تضميني از روند انجام معاملات آگاهي يابند.

کد خبر 337828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha