رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تایید اینکه برخی مدارس غیردولتی شهریه‌های نجومی دریافت می‌کنند، از اولیای دانش‌آموزان خواست موارد دریافت شهریه‌های غیرقانونی را به مجلس گزارش کنند.

محمدمهدی زاهدی با بيان اينكه گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی مدارس برای پایه اول ابتدایی 14 میلیون تومان دریافت می‌کنند، گفت: «خدمات ویژه واژه جدیدی است که در برخی مدارس غیردولتی ایجادشده و وجود خارجی ندارد. در مدارس غیردولتی شاهد فوق برنامه‌ها هستیم که هزینه آن در قالب شهریه مصوب مدرسه گنجانده شده است. خانواده‌ها درصورت مشاهده تخلفات مدارس غیردولتی آنها را به شماره تماس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کنند که این شماره عبارت است از 33440065-021. دریافت هزینه از خانواده‌ها بابت ارائه خدمات ویژه در مدارس غیردولتی، قانونی نیست.»

اعتراضاتی که به گوش نمایندگان می‌رسد درحالی است که به‌گفته‌ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، نظارت بر مدارس در تابستان شدید‌تر شده است. او نیز از اولیا خواست تا درصورت مشاهده تخلف، نسبت به طرح شکایت در سامانه رسیدگی به شکایت (http://shekayat.medu.ir) اقدام کنند. سیدرحیم میرشاه‌ولد گفت: پس از مراجعه به سامانه و طرح شکایت یک کد رهگیری در اختیار فرد قرار می‌گیرد. شکایت‌ها معمولا ظرف 2 هفته رسیدگی می‌شوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

البته در اين سامانه يكي از شروط طرح شكايت اين است كه شاكي خصوصي شخصا در موضوع ذينفع باشد. به اين ترتيب تنها اولياي دانش‌آموزان مي‌توانند در اين زمينه طرح شكايت كنند كه در بسياري از موارد به‌دليل اينكه نگران ايجاد حاشيه‌هاي بعدي هستند،چنين كاري نمي‌كنند.

  • توقف واگذاری مدارس دولتی

همزمان مدیرکل سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه واگذاری مدارس دولتی به مدارس غیردولتی در مراکز استان‌ها متوقف شده است گفت: ادامه فعالیت مدارس در طرح خرید خدمات آموزشی بستگی به نظر وزیر آموزش و پرورش دارد.

مجتبی زینی‌وند با بيان اينكه اين موضوع در حقيقت خريد خدمت است نه واگذاري،افزود:«خرید خدمات آموزشی اضافه بر آن چیزی که از سال اول آغاز شد نخواهیم داشت، زیرا در دستورالعمل شروع این فرایند تحصیلی مد نظر بود و امسال هم دوره تحصیلی آن به پایان می‌رسد؛ پیرامون شروع آن برای سال تحصیلی آینده هنوز هیچ‌گونه تصمیمی اتخاذ نشده است. از سال گذشته که مجلس تکالیفی را برای سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد هیچ مدرسه‌ای را به این طرح اضافه نکردیم.‌»

کد خبر 338106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha