همشهری آنلاین: طبق بخشنامه وزارت راه از سال گذشته تمام اتوبوس‌های بین شهری قبل از سفر بادید می‌شوند تا نقصی نداشته باشند.

ایرج لطفی زاده مدیرپایانه غرب کشور گفت: تمام اتوبوسهای بین شهری هر روز و قبل از هر سفر توسط کارشناس زسمی دادگستری یا افسران مجرب بازنشسته راهبر بازدید می شوند تا در راه دچار مشکلی برای آنها پیش نیاد.

وی با بیان اینکه در گذشته این بازدیدها دوره ای بود ادامه داد: اما از یک سال گذشته با بخشنامه وزارت راه، قبل از هر سفر بازبینی ها انجام می شود.

وی گفت: طبق همین بخشنامه، لاستیک، برف پاک کن،چراغ، درهای اضطراری، کپسول آتش نشانی، ترمزها و در زمستان زنجیر چرخ اتوبوسهای بین شهری بازدید می شوند.

وی افزود: البته مشکلات اصلی خودرو مانند مشکلات مربوط به موتور و جلوبندی باید در معاینه فنی مورد بررسی می شود که آن هم دوره ای است.

مدیرپایانه غرب کشور در مورد معایه فنی اتوبوسهای بین شهری پیشنهاد داد که اگر داخل همه پایانه ها یک مرکز معاینه فنی اتوبوس داشته باشیم و به طور دقیق اتوبوس ها مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرند، قطعا حوادث ناشی از نقص فنی اتوبوس ها به یک دهم و یا به عبارتی تا 90 درصد کاهش می یابد.

وی افزود: درحال حاضرمرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه غرب فعال است، که تنها در همین یک مرکز به نوبت تمامی اتوبوسهای بین شهری را معاینه فنی می کنیم.

لطفی زاده ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که اعتبار مردم نسبت به سفر با اتوبوسهای بین شهری افزایش پیدا کند و سهم مسافرت با آنها را افزایش دهیم.

کد خبر 338211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha