شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری دو - امید مهدی‌نژاد: با سنگ‌ماه تولد خود آشنا شوید مهر:‌ سنگ طلا

خوب، مهربان، كمي عصبي.
طلا برترين كاني است. حق هم دارد. شما همين الان تشريف ببر ميدان فردوسي ببين نرخ طلا تا كجاست. اين را حتي با استفاده از اپليكيشن‌هايي كه قيمت طلا و ارز را به شكل آنلاين به سمع و نظر مي‌رسانند نيز مي‌شود فهميد. مهرماهي حق دارد خود را سالار و سرور بقيه بداند اما به هر حال بايد به اعصابش مسلط باشد. متولدان ماه‌هاي ديگر هم قاق نيستند اما در هر صورت متولد‌ماه مهر چيز ارزشمندي است و بايد بأي نحو كان قدرش را دانست.
رمضانيات: سير ترافيكي
در ماه رمضان، جريان ترافيك در تهران و شهرهاي بزرگ سيري منحصر‌به‌فرد دارد. اگر در ماه‌هاي ديگر در ساعات پيك ترافيك، روند آمدوشد به آرامي به اوج مي‌رسيد و به آرامي نيز فرود مي‌آمد، در‌ ماه رمضان و در ساعات مانده به افطار، به آرامي به اوج مي‌رسد و ناگهان فرود مي‌آيد. تمامي شهروندان (اعم از آنها كه روزه مي‌گيرند و آنها كه فقط افطار مي‌كنند) از يك تا 2ساعت مانده به افطار به سمت اماكني كه افطاري در آنجا فراهم است (اعم از منزل، مجلس، محفل، تالار و...) حركت مي‌كنند. اما نكته مهم اينجاست كه مقصد نهايي افطار است، نه مكان افطار. از همين‌روست كه به‌محض رسيدن به لحظه اذان مغرب، مقصد غايي به درون اتومبيل منتقل مي‌شود. خرما، باميه، شكلات و چاي از ايستگاه‌هاي صلواتي، افطار را منعقد و سير و سفر را بي‌معني مي‌كند و خيابان‌ها از خودروها خالي مي‌شود.
رموز خانه‌داري
ـ چگونه مي‌توانيم پوست هويج را بدون دردسر و كثافت‌كاري بكنيم؟
ـ براي آنكه پوست هويج به‌سادگي و بدون استفاده از چاقو و خرچ‌خرچ كنده شود، هويج را به‌مدت نيم ساعت در آب جوش بيندازيد. پوستش به‌راحتي جدا مي‌شود.
پرسش تكميلي: در اين حالت آيا هويج به هويج پخته تبديل نمي‌شود؟
پاسخ پرسش تكميلي: مگر بد است؟ هويج پخته از هويج خام نرم‌تر و خوشمزه‌تر است.

کد خبر 338793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha