این سرویس که در ابتدای سال جدید تحصیلی راهاندازی شده است بهصورت رایگان در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد.
سرویس جدید که بنام StudyBuddy میباشد دارای مدل Premium نیز میباشد که سالانه 4.95 دلار هزینه دارد و امکانات بیشتری نسبت به سرویس رایگان دارد. در مدل premium کاربر میتواند با محدود کردن خواستههای خود به نتایج بهتری دست پیدا کند .
مدیر اجرایی تایم وارنر اعلام کرده این سرویس پاسخی است به تمام منتقدان AOL و به جهت کمک به دانشآموزان که میتوانند بدون هزینه به نتایج بسیار جالب علمی دست پیدا کنند.
منتقدان موتورهای جستجو همواره بر این عقیده هستند که نتایج حاصل از درخواستهای کاربران بسیار بی ربط بوده و در برخی موارد میتواند باعث انحراف کاربران مخصوصا نوجوانان به سایتهای غیراخلاقی و مستهجن گردند و یا حداقل نمی توانند کمکی به دانشآموزان در انجام تکالیف مدرسه بکنند.
Aol در انجام این پروژه و به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی خود از پایگاه دادههای NASA ، کتابخانه ملی آمریکا ، و موسسه اسمیت سونیان کمک گرفته است.
همانند اکثر سرویسهای رایگان، در این سرویس نیز AOL از آگهیهای الکترونیک کنار صفحه برای کسب درآمد استفاده کرده است.
البته در صفحه اول این سرویس آگهی وجود ندارد و فقط در صفحات نتایج جستجو ، آگهی وجود دارد.