جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
۰ نفر

یک سال پس از رکوردشکنی با کسب ۲۴ نامزدی و بردن ۱۲ جایزه، سریال «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت ۲۳ جایزه از شصت و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز امی شد.

بازی تاج و تخت نامزد ۲۳جایزه امی شد

به گزارش همشهري، اين براي سومين سال متوالي است كه شبكه HBO و سريال بسيار محبوب و پربيننده آن در رقابت براي موفقيت در جايزه معتبر امي موسوم به اسكار تلويزيون، در صدر قرار مي‌گيرند. بازي تاج و تخت امسال در بخش بهترين سريال درام با «آمريكايي‌ها»، «بهتر است به سال زنگ بزني»، «دانتن ابي»، «هوملند»، «خانه پوشالي» و «آقاي روبات» رقابت مي‌كند. خانه پوشالي و دانتن ابي به‌ترتيب در 13 و 10رشته نامزد دريافت جايزه هستند.

«مردم عليه اُ. جي. سيمپسن» با بازي كوبا گودينگ جونير در نقش اصلي، با 22نامزدي جدي‌ترين رقيب بازي تاج و تخت است و سريال‌هاي «فارگو» و «ويپ» با 18 و 17نامزدي پس از آنها قرار دارند. ضمن اينكه HBO سال گذشته 126نامزدي به‌دست آورده بود و امسال با 94نامزدي همچنان صدرنشين است. شبكه‌هاي FX با 56 و نتفليكس با 54نامزدي در رده‌هاي دوم و سوم هستند و NBC با 41نامزدي بالاتر از ABC و CBS هر كدام با 35نامزدي است.

بازي تاج و تخت كه از پرهزينه‌ترين پروژه‌هاي HBO و پربيننده‌ترين سريال تاريخ اين شبكه است، با الهام از مجموعه كتاب‌هاي فانتزي و محبوب جورج‌آر.آر.مارتين ساخته شده و داستان 7 قلمرو افسانه‌اي را روايت مي‌كند كه بر سر پادشاهي با هم مي‌جنگند. امسال فصل ششم سريال در 10قسمت به نمايش درآمد و پيتر دينكليج و كيت هرينگتن در بخش بازيگر مكمل مرد و اميليا كلارك، لنا هدي و ميزي ويليامز در بخش بازيگر مكمل زن نامزد دريافت امي شده‌اند.

«جنايت آمريكايي»، فارگو، «مدير شب»، مردم عليه اُ. جي. سيمپسن: داستان جنايت آمريكايي و «ريشه‌ها» هم نامزدهاي بهترين سريال كوتاه جوايز امي هستند كه شصت و هشتمين دوره آن بامداد دوشنبه 29شهريور به وقت ايران با معرفي بهترين‌هاي يك سال اخير تلويزيون در مايكروسافت تيه‌تر لس‌آنجلس برگزار مي‌شود.

کد خبر 340009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha