شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

دیه‌گو آرماندو مارادونا که به تازگی برای دومین بار روی صندلی مربیگری تیم ملی آرژانتین نشسته، با یک شبکه تلویزیونی برای حضور در نخستین برنامه داستانی براساس زندگی خود به توافق رسید.

مارادونا سینما

به گزارش همشهري، فوق ستاره ازلي و ابدي فوتبال جهان و بهترين بازيكن تاريخ با شبكه Telefe قرارداد همكاري امضا كرده و قرار است داستان زندگي خود را براي آنها روايت كند. اين شبكه كه تحت مالكيت شركت اسپانيايي تلفونيكاست دستي هم در توليد فيلم‌هاي سينمايي دارد و در كارنامه آن، فيلم نامزد اسكار «داستان‌هاي وحشي» ساخته ديمين زيفرون و فيلم برنده اسكار «راز چشم‌هاي آنها» ساخته خوان خوزه كامپانلا به چشم مي‌خورد.

زندگي پرفراز و نشيب مارادونا پيش از اين دستمايه توليد چندفيلم مستند و داستاني قرار گرفته كه از آن جمله مي‌توان به فيلم ايتاليايي «مارادونا و دست خدا» و مستند «مارادونا به روايت كوشتوريتسا» به كارگرداني امير كوشتوريتسا، فيلمساز نامدار صربستاني، اشاره كرد. پائولو سورنتنيو هم در فيلم تحسين‌شده خود «جواني» شخصيتي را به تصوير كشيده كه همه معتقدند آن را با الهام از بهترين بازيگر تاريخ فوتبال خلق كرده است.

مارادوناي 55ساله با سابقه حضور در برنامه‌هاي زنده شبانه تلويزيون آرژانتين، درباره تجربه تازه خود چنين گفت: «هر‌ماه از زندگي من ارزش يك برنامه 100قسمتي را دارد و همه تجربه‌هاي من فراتر از داستان هستند. خوشحال و هيجان‌زده‌ام كه شبكه تله‌فه داستان زندگي من را براي همه دنيا مي‌سازد.» او كه از محله‌هاي فقيرنشين بوينس‌آيرس برخاسته بود، خيلي زود به يكي از مشهورترين چهره‌هاي آرژانتيني در جهان تبديل شد و از اين نظر شايد پاپ فرانسيس و ليونل مسي را در حد رقابت با خود مي‌بيند.

مارادونا در بازي آرژانتين با انگليس در جام جهاني 1986، زننده 2گل تاريخي بود؛ گل اول با دست زده و به‌دست خدا معروف شد و گل دوم همچنان بهترين گل تاريخ جام جهاني است. او در دهه 1980به ناپولي ايتاليا پيوست و اين تيم نه‌چندان قوي را به نخستين عنوان قهرماني در ايتاليا و اروپا رساند؛

افتخاري كه پس از آن هرگز تكرار نشده است. گفته مي‌شود آصف كاپاديا، سازنده مستند تحسين‌شده و برنده اسكار «ايمي» در حال ساختن مستندي درباره دوران حرفه‌اي مارادونا در اواسط دهه 80ميلادي است.با توجه به تجربه‌هاي شگفت‌انگيز مارادونا در دنياي فوتبال و زندگي شخصي و اجتماعي، انتظار مي‌رود برنامه‌اي تلويزيوني كه براساس ماجراهاي واقعي زندگي او ساخته مي‌شود، يكي از پربيننده‌ترين و موفق‌ترين‌ها در نوع خود باشد.

کد خبر 340127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha