دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری دو - مهدی واعظی: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به مدیریت و کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک، بخشی از سهمیه مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک باید در قالب مجوزهای روزانه و هفتگی در اختیار مردم قرار گیرد که در این راستا شهرداری امکان ثبت‌نام و خرید اینترنتی این مجوز‌ها از طریق سایت خود به نشانی www. tehran. ir را از اواسط سال ۸۹ ایجاد کرده است.

طرح ترافیک

 اينجا مي‌توانيد گام‌به‌گام با مراحل گرفتن اين مجوز آشنا شويد.

  • گام به گام براي خريد طرح ترافيك

گام اول: به سايت شهرداري تهران به نشاني اينترنتي www. tehran. ir وارد شويد.

گام دوم: روي گزينه درخواست طرح ترافيك روزانه يا هفتگي كليك كنيد. اينجا به شما توضيح داده مي‌شود كه 4گزينه خريد با قيمت‌هاي مختلف براي شما وجود دارد. طرح ترافيك روزانه شامل 3بخش تمام روز، ساعت 10صبح به بعد و ساعت 14بعدازظهر به بعد است و يك گزينه هم مربوط به طرح ترافيك هفتگي است.بنا بر آنچه نياز داريد، نوع مجوز روزانه (3گزينه) يا هفتگي را انتخاب كنيد.

گام سوم: تاريخ روز (در مورد مجوز روزانه) يا هفته مورد نظر (در مورد مجوز هفتگي) را انتخاب و در قسمت پايين اين صفحه پلاك خودروي‌تان را وارد كنيد. ثبت يك شماره تلفن همراه در اين بخش ضروري است چون ثبت طرح ترافيك شما از طريق پيامك به شما اطلاع‌رساني خواهد شد.

گام چهارم: در پايين صفحه، گزينه ثبت درخواست وجود دارد. روي آن كليك كنيد. سيستم به شما شماره پيگيري مي‌دهد. حتما شماره پيگيري را يادداشت كنيد. درضمن شما در اين مرحله بايد صحت زمان انتخابي و صحت شماره پلاك خودروي‌تان را چك كنيد و گزينه تأييد اطلاعات را تيك بزنيد.

گام پنجم: در اين مرحله گزينه پرداخت الكترونيكي را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه پرداخت اينترنتي مستلزم داشتن يكي از كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب با قابليت پرداخت اينترنتي است كه رمز دوم يا رمز اينترنتي و تاريخ انقضاي معتبر داشته باشد. ضمن اينكه كد 3 يا 4 رقمي پشت يا روي كارت بانكي (cvv) را هم بايد وارد كنيد. كليد خريد را انتخاب كنيد. درصورت صحيح بودن اطلاعات كارت و داشتن موجودي كافي، مبلغ مورد نظر از حساب شما برداشت خواهد شد. سپس كليد تكميل خريد را انتخاب كنيد.

گام ششم: در اين مرحله اگر فرايند خريدتان تكميل شده باشد، به سايت فروشنده (سازمان حمل‌ونقل و ترافيك) باز مي‌گرديد و با پيغام «براي اين درخواست پرداخت انجام شده است» مواجه مي‌شويد. اگر پيغام خطا در رسيد پرداخت و... به شما ابلاغ شود، مطمئن باشيد مبلغ برداشت‌شده ظرف ۳ تا ۲۴ ساعت آينده به كارت بانكي برمي‌گردد.درصورتي كه در فرايند پرداخت الكترونيكي مشكلي به‌وجود‌ آيد، با انتخاب گزينه پيگيري درخواست و سپس با واردكردن شماره پيگيري اعلام شده توسط سامانه، مي‌توانيد فرايند ثبت‌نام را تكميل كنيد.

گام هفتم: در پايان هم گزينه چاپ مجوز را انتخاب كنيد تا پرينت مجوز صادر شده را داشته باشيد. بديهي است درصورت دريافت نكردن پرينت ثبت نام، با مشكل مواجه مي‌شويد.درصورت دريافت‌نكردن پرينت از مجوز صادرشده، پس از پرداخت الكترونيكي، گزينه پيگيري درخواست را در همان صفحه ثبت‌نام، انتخاب كنيد و با وارد كردن شماره پيگيري و با انتخاب گزينه چاپ مجوز، از مجوزتان پرينت بگيريد.

گام هشتم: چنانچه فرايند پيگيري درخواست‌تان با مشكلي مواجه شود مي‌توانيد با شماره 96018861تماس بگيريد. يادتان باشد درصورت بروز هرگونه مشكل، اعم از جريمه شدن توسط دوربين يا پليس، همراه داشتن برگه مجوز چاپ شده به همراه كد پيگيري الزامي است.

  • چند نكته كه بايد بدانيد

درخواست تغـيير تاريخ و پلاك مجوز طـرح ترافيـك روزانه خريداري شـده، پذيرفته نمي‌شود، پس هنگام خريد حسابي دقت كنيد.
در روش خريد با استفاده از تلفن هوشمند، شما براي دريافت رسيد مجوز طرح ترافيك خريداري شده بايد به سايت tca. tehran.irمراجعه كنيد.

مجوز‌هايي كه خريداري كرده‌ايد را حتما پرينت بگيريد و روي شيشه خودروي‌تان بچسبانيد.

يادتان باشد شما در هر روز تا ساعت ۱۷ وقت خواهيد داشت تا شماره خودروي خود را در سيستم ثبت كنيد و در آن روز جريمه نشويد. كل اين فرايند كمتر از ۵دقيقه طول خواهد كشيد و بسيار ساده و آسان است.

شما مي‌توانيد هنگام مراجعه به يكي از نقاط فروش كارت خريد مجوز، بيش از يك كارت خريداري كنيد تا در روزهاي ديگر بدون نياز به مراجعه به اين افراد از اين تسهيلات استفاده كنيد. هر كد تا زماني كه از طريق پيامك ارسال نشده و در ازاي آن يك شماره پلاك ثبت نشده، قابل استفاده است. در واقع اين كد‌ها يك‌بار مصرف هستند.

  • صدور مجوز فوري براي ورود به طرح

با وجود ايجاد امكان خريد اينترنتي مجوزهاي روزانه و فعال‌بودن اين امكان از ابتداي سال ۹۰، خريد اين نوع مجوز‌ها هنوز با اقبال چنداني روبه‌رو نشده است. كساني كه به اينترنت دسترسي ندارند مي‌توانند اين مجوز را در مبادي ورود به محدوده طرح ترافيك با اعلام شماره پلاك خودروي خود خريداري كنند. افرادي در اين مبادي ورودي حضور دارند كه اقدام به فروش اين طرح‌هاي روزانه مي‌كنند. بعد از خريد اين طرح‌ها، پيامكي برايتان ارسال مي‌شود و شما مي‌توانيد آزادانه براي كل روز در محدوده طرح ترافيك تردد كنيد.

  • روش‌هاي تلفني خريد طرح

ممكن است دسترسي به اينترنت يا افرادي كه به شكل حضوري در مبادي ورودي طرح اقدام به فروش مجوز مي‌كنند نداشته باشيد، خب، شما مي‌توانيد از طريق يك تلفن هوشمند اقدام به خريد كنيد. ابتدا # 1* 3* 137* را شماره‌گيري كنيد. بعد هم مراحل بعدي كه از شما خواسته مي‌شود را با استفاده از انتخاب رقم‌ها پيش ببريد و طرح را بخريد. اين روش صـرفا جهت دارندگان سـيم كارت‌‌هاي اپراتور هـمراه اول و ايرانـسل است. آنهايي كه سيم‌كارت ايرانسل دارند مي‌توانند از شماره‌گيري # 137* 724* هم استفاده كنند.

  • قيمت‌ها چقدر است؟

شما 4گزينه براي خريد طرح ترافيك روزانه و هفتگي با 4قيمت متفاوت پيش رويتان داريد. قيمت هر يك از اين طرح‌ها براساس جدول زير است.

قیمت های طرح ترافیک

کد خبر 340303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha