همشهری آنلاین: طرح آزمایشی توزیع شیر محلی در منازل در شهرستان طرقبه شاندیز برای نخستین بار در کشور روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

شیر

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: تسهیل در چرخه توزیع لبنیات با هدف فرهنگ سازی و افزایش مصرف لبنیات از برنامه های دولت تدبیر و امید می باشد زیرا فرهنگ سازی مصرف شیر و افزایش سرانه مصرف آن از مسائل مهمی می باشد که به شدت مورد نیاز است.

حسن رکنی افزود: شیر از جمله نوشیدنیهای بسیار سالم و با مواد مغذی ارزشمند است که می تواند سلامتی را برای خانواده‌ها به امغان آورد.

وی بر تنوع محصولات لبنی تولیدی از شیر و ارزش غذایی متعدد و متنوع این محصولات تاکید و بیان کرد: اجرای این طرح می تواند شیر و سایر لبنیات را در سبد خانوار به جایگاه واقعی آن برساند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اجرای طرح توزیع شیر در منازل که برای نخستین بار با مشارکت و فعالیت منظم یک شرکت تعاونی انجام می‌شود در صورت موفقیت می‌تواند به سایر مناطق و استانهای کشور تسری یابد.

وی گفت: استحصال روزانه شیر و توزیع آن پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن به صورت روزانه در بین مردم از ویژگیهای این طرح است.
رکنی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز جزو مناطق گردشگری محسوب می‌شود لذا اجرای این طرح در آن به خودی خود می‌تواند در فرهنگ سازی کشوری برای مصرف شیر نقش داشته باشد.

کد خبر 340680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha