همشهری آنلاین: سردبیر پیشین وال استریت ژورنال دست به اقدام تازه‌ای زده است تا روزنامه‌نگاری تحقیقی رو به زوال در آمریکا را تجدید حیات بخشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سایت ProPublica که 24 روزنامه‌نگار تمام وقت از هنگام راه‌اندازی آن در ژانوبه آینده در آن کار خواهند کرد، اخبارش را به طور رایگان روی شبکه قرار خواهد داد و به دنبال انتشار مقاله‌هایش در روزنامه‌های پیشگام خواهد بود.

پل استایگر که تا ماه مه گذشته سردبیر اجرایی وال استریت ژورنال بود می گوید:‌"به خصوص روزنامه‌نگاری تحقیقی در معرض خطر قرار دارد."

او در بیانیه‌ای گفت: "بسیاری از سازمان‌های خبری به طور فزاینده‌ای به روزنامه‌نگاری تحقیقی به عنوان امری زائد و تجملی نگاه می‌کنند که در دوران‌های اقتصادی سخت باید آن را کنار گذاشت."

بودجه اجرایی سالانه ProPublica ده میلیون دلار است که بوسیله چهار سازمان پیشگام نوعدوست از جمله بنیاد سندلر فراهم می‌شود.

استایگر گفت در زمانی که بودجه اتاق‌های خبر بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار دارد، این گروه جدید به افشای اشتباهات دولت و بازرگانان و نیز سوء‌استفاده‌های اتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و رسانه‌ها خواهد پرداخت.

تحقیقی که در سال 2005 بوسیله دانشگاه ایالتی آریزونا در مورد صد روزنامه بزرگ آمریکا انجام شد، نشان داد که37 درصد آنها فاقد  گزارشگر تحقیقی تمام‌وقت هستند، اکثریت آنها تنها دو یا سه نفر را در این رده داشتند و تنها 10 درصد آنها چهار یا تعداد بیشتری گزارشگر تحقیقی داشتند. 

کد خبر 34072

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز