مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

احمد مسجدجامعی صبح دیروز در جریان برنامه تهرانگردی تابستانه با حضور در باغ پرندگان تهران از نزدیک در جریان روند نگهداری و مدیریت این باغ قرار گرفت.

 در اين باغ ۳۲۰۰ پرنده شامل ۱۶۷ گونه نگهداري مي‌شوند.در اين برنامه حميدرضا نوروزي، بهره‌بردار باغ پرندگان نيز حضور داشت و پاسخگوي برخي از سؤالات و مسائل مطرح شده درخصوص آن بود. وي در پاسخ به برخي شائبه‌ها مبني بر ايرادات سازمان محيط‌زيست درخصوص عدم‌نصب ميكروچيپ روي پرندگان اين باغ گفت: ميكروچيپ شامل اطلاعات پرندگان و به نوعي شناسنامه آنها محسوب مي‌شود و طي 2ماه گذشته اين مشكلات حل شد و از فعالان محيط‌زيستي به‌خصوص در حوزه پرندگان درخواست شده تا ضمن بازديد از اين باغ در جريان روند نگهداري و رسيدگي به اين پرندگان قرار گيرند.

وي همچنين درخصوص برخي انتقادات مبني بر بوي نامناسب قسمت پرندگان آبزي گفت: هر 2هفته يك‌بار لايروبي از حوضچه پرندگان آبزي انجام مي‌گيرد اما به هر حال بسياري از پرندگان غذاي خود را از ميان جلبك‌هاي كف درياچه تأمين مي‌كنند. اينطور كه نوروزي اعلام كرد به‌زودي فاز ۲ باغ پرندگان در 6هكتار زير توري با ارتفاع ۱۵متر ايجاد مي‌شود. به گفته وي، در اين محل پرندگاني كه هم‌رسته هستند نگهداري خواهند شد.

وي با اشاره به ايجاد سافاري پارك گفت: 4هكتار زمين پشت باغ پرندگان وجود دارد كه شهرداري مي‌تواند اين زمين‌ها را در اختيار باغ پرندگان قرار دهد تا با ايجاد سافاري پارك، زمينه را براي تردد خودروها ايجاد كنيم. مسجدجامعي نيز باغ پرندگان را يكي از جاذبه‌هاي ويژه شهر تهران عنوان كرد. وي با اشاره به تكميل و افتتاح فاز دوم باغ پرندگان گفت: اين مجموعه تخصصي است و يك كلينيك ويژه پرندگان نيز دارد كه مي‌تواند بازاري براي پرندگان زينتي باشد و يا امكانات مورد نياز را براي نگهداري پرندگان در اختيار همگان قرار دهد. مسجدجامعي در ادامه از پاركينگ اتوبوس‌هاي اسقاطي در محله كوهسار بازديد كرد و گفت: اين پاركينگ در محدوده پهنه G قرار دارد و در نزديكي ساختمان‌هاي مسكوني اهالي واقع شده كه مي‌تواند زمينه بروز آسيب‌هاي بيشتري را فراهم كند و مي‌تواند به خارج تهران منتقل شود.

کد خبر 341596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha