همشهری آنلاین: پایان رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ریو برای کاروان کشورمان، ضمن دشت دومین نشان خوشرنگ طلا توسط سهراب مرادی، رده بیستم رنکینگ المپیک را نیز به ایران هدیه کرد.

Sohrab Moradi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، سهراب مرادی، وزنه‌بردار طلایی و ملی پوش کشورمان در دسته 94 کیلوگرم برای رسیدن به مدال طلا با ثبت وزنه‌های 182 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 221 کیلوگرم در حرکت دو ضرب موفق شد بعد از سختی‌های زیادی که در مسیر ناهموار رسیدن به ریو پیش پایش قرار داشت، با عبور از تمامی آنها و رسیدن به مجموع 403 کیلوگرم صاحب خوشرنگ‌ترین گردن‌آویز بازی‌های المپیک 2016 ریو شود.

همچنین علی هاشمی، دیگر نماینده وزن 94 کیلوگرم ایران، وزنه‌های 173 و 210 کیلوگرمی را در حرکات یک ضرب و دو ضرب مهار کرد و با مجموع 383 کیلوگرم به مقام هفتم المپیک دست یافت.

گفتنی است؛ دو مدال طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی از تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان، کاروان ورزش ایران را در جدول رده‌بندی مدالی بازی‌ها به رده بیستم رساند.


عملکرد علی هاشمی در حرکت دو ضرب:

در شروع حرکت دوضرب ابتدا علی هاشمی اولین حرکت خود را با مهار وزنه 210 کیلوگرمی آغاز کرد، اما وي که برای کسب مدال نیازمند رکورد دو ضرب و مجموع بالاتری بود، برای مرتبه دوم پشت وزنه 220 کیلویی قرار گرفت که ماحصل آن سه چراغ قرمز برایش بود. نماینده 94 کیلوگرم کشورمان در حرکت سوم خود هم نتوانست از پس این وزنه بربیاید و در نهایت با مجموع 383 کیلو به کار خود خاتمه داده و به مقام هفتم المپیک 2016 ریو رسيد.

علی هاشمی

عملکرد دو ضرب سهراب مرادی:
مرادی در حرکت نخست دو ضرب خود ضمن انتخاب وزنه 221 کیلویی موفق به مهار آن شد تا خیال همه از بابت طلایی شدن وي در مجموع راحت شود. سهراب در حرکات دوم و سوم خود نیز برای شکستن ركورد دوضرب المپیک به وزنه 234 کیلویی حمله کرد، اما این وزنه‌بردار شایسته اصفهانی در شرایطی که نشان طلایی رنگ المپیکش مسجل شده بود، تنها به لیفت این وزنه بسنده کرد تا مجموع 403 کیلوگرم صاحب مدال طلایی رنگ المپیک شود.

 

رده‌بندی نفرات برتر حرکات یک ضرب، دو ضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم در زیر آمده است:

  • یک ضرب:

1- سهراب مرادی (ایران): 182 كيلوگرم 2- آئویی ماس دژبالیس (لتونی): 177 کیلوگرم با اختلاف وزن نسبت به وزنه‌بردار تایلندی دوم شد 3- سومپرادیت (تایلند): 177 کیلوگرم

  • دو ضرب:

1- سهراب مرادی (ایران): 221 كيلوگرم 2- وادزیم استرالتسو (بلاروس): 220 کیلوگرم 3- آئویی ماس دژبالیس (لتونی): 215 کیلوگرم

  • مجموع:

1- سهراب مرادی (ایران): 403 كيلوگرم 2- وادزیم استرالتسو (بلاروس): 395 کیلوگرم 3- آئویی ماس دژبالیس (لتونی): 392 کیلوگرم

سهراب مرادی

 

کد خبر 343090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha