همشهری آنلاین: حسن تفتیان در مرحله نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر المپیک ریو متوقف شد.

Hasan Taftyan

به گزارش روابط عمومی فدراسيون دو و ميداني، در جریان برگزاری مرحله نیمه نهایی دوي 100 متر مسابقات المپیک، حسن تفتیان، نماینده ارزشمند کشورمان با ثبت زمان 10:23 ثانیه در گروه 1 این رقابت‌ها، از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند.

تفتیان پیش از این با ثبت زمان 10:17 ثانیه از مرحله مقدماتی به مرحله نیمه نهایی قدم گذاشته بود. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ دو و میدانی کشورمان رقم خورد و یک نماینده از کشورمان به مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر المپیک صعود کرد.

ترای وون برومل و جاستین گاتلین از آمریکا، آکانی سیمبین از آفریقای جنوبی، جیمی ویکات از فرانسه، یوسین بولت و یوهان بلیک از جامائیکا، آندره گراسه از کانادا و بن یوسف از ساحل عاج، 8 دونده برتری هستند که در مرحله فینال با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سریع‌ترین مرد ایران پس از پایان مسابقه نیمه نهایی 100 متر المپیک 2016 ریو اظهار داشت: تمام تلاشم را كردم، اما به آرزو و انتظاري كه از خودم داشتم نرسيدم. خيلي دوست داشتم اولين آسيايي باشم كه به فينال مسابقات راه مي‌بايد، اما اين مهم نصيب دونده ژاپني شد.

وی افزود: خيلي تلاش كرده بودم، اما امشب فهميدم براي صعود به فينال و موفقيت بايد خيلي بيشتر از اين تلاش كنم. هر كسي كه بايد كاري برايم مي‌كرد، به بهترين شكل انجام داد. من مقصر بودم و بابت اين شكست شرمنده مردم و خانواده ام شدم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

تفتیان در پایان گفت: خيلي‌ها مي‌گويند حضور در نيمه نهايي یک افتخار و تاريخ‌سازي است، اما اين براي من موفقيت نيست، چيزي كه در ذهن من وجود داشت، صعود به فینال بود كه اتفاق نيفتاد؛ پس من موفق نبودم.

 

کد خبر 343224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha