شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: گل‌گهر، شگفتی‌ساز هفته اول لیگ برتر والیبال.

شکست پگاه ارومیه یکی از مدعیان همیشگی چند سال اخیر، تغییر نام پاس و پیروزی پیکان و کارخانه در جنوب برابر پتروشیمی و ست‌کوویچ مهم‌ترین اتفاقات هفته اول لیگ برتر والیبال ایران بود.

 نکته دیگری که از هفته اول لیگ برداشت شد ناآمادگی برخی تیم‌ها و پشت سر نگذاشتن دوران آماده‌سازی مطلوب بود که برای ارزیابی دقیق‌تر این دسته از تیم‌ها باید منتظر بازی‌های هفته‌های آینده آنها بود. بانک صادرات مشهد، پگاه ارومیه و استقلال گنبد را باید جزو این دسته از تیم‌ها دانست.

بازگشت پیروزمندانه از جنوب‌کشور

 پیکان، تیم مدافع عنوان قهرمانی بدون آرش کشاورزی محروم، بازگشتی پیروزمندانه از جنوب داشت. قهرمان باشگاه‌های آسیا در شهرک بعثت ماهشهر پس از آنکه در لحظات پایانی ست اول میزبان را مقهور ساخت ، راه پیروزی‌اش را هموار کرد.

پتروشیمی با وجود جذب ست‌کوویچ، سرمربی تیم نوجوانان ایران (قهرمان جهان) و چندین ملی‌پوش بزرگسال و جوان در شرایطی بازی را به مدعی بزرگ این فصل باخت که سال پیش در دور رفت با تیمی متوسط با هدایت ناصر شهنازی حریف را تا مرز شکست پیش برده بود و در نهایت با مصدومیت ناخواسته پوریا فتح‌اللهی از یک پیروزی بزرگ محروم ماند.

 نفرزاده، سرپرست و مدیر فنی پتروشیمی با اظهار نارضایتی از بازی بازیکنان این تیم گفت:‌«بازیکنان ما به شکل عجیبی برتری ست اول را دودستی به حریف تقدیم کردند و پیکان پس از آنکه با سرویس‌های فنی بازیکنانش از خطر جست، دیگر تیم ما قدرت مقابله با آنان را نداشت.»

شگفتی در سیرجان

در میان تیم‌های برنده هفته اول بدون تردید کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که گل‌گهر، نایب‌قهرمان فصل پیش با تغییرات گسترده و کاهش چشمگیر بودجه بتواند در مصاف با تیم متمول و پرمهره پگاه حتی یک ست بگیرد، چه برسد به کسب پیروزی.

 اما در یک روز درخشان گل‌گهر با یک مربی بومی جوان به نام منصور جعفری و بازیکنانی باانگیزه که مسعود افتخاریان، توحید حسینی، محمدرضا تندروان و مهدی رنجبر سرشناس‌ترین آنان بودند، توانست از تیم میهمان یک مغلوب بزرگ بسازد.

 پگاه که در آخرین ساعات شروع لیگ دست رد بر سینه دو بازیکن خارجی خود ورونین و مارکوویچ زد، تاوان سختی پرداخت و چوب نداشتن یک قطر پاسور توانمند را خورد. پگاه با بازیکنان سرشناسی چون تابش‌نژاد، مهدوی، زرینی، محمدی‌نژاد و عبدالرضا علیزاده شروعی ناامیدکننده داشت.

اروم‌دشت بهتر از پگاه

در هفته نخست به دنبال باخت پگاه، اروم‌دشت ارومیه هم در دیدار با سایپا با وجود بازی خوب مغلوب شد. اروم‌دشت در سالن تازه ترمیم‌شده خانه جوانان با مثلث فنی خود - کارگرپیشه، ساداتی و پرتوی - تلاش بسیاری برای شکست دادن میهمان پرقدرت خود به خرج داد اما زور تیم میزبان با وجود درخشش پرستاری، پاپیران و کاشف منصور به تیم مدعی و پرمهره سایپا نرسید.

 سایپا به عنوان موفق‌ترین تیم یارگیری کرده در فصل نقل و انتقالات به لطف توپرسانی احسن‌الله شیرکوند و بازی در خور توجه رامین بابایی، علیرضا نادی و فرهاد نظری افشار توانست در سفر به غرب ایران صاحب دو امتیاز ارزشمند شود. سعید معروف، حامد رضایی و محسن عندلیب دیگر نفرات اصلی تیم پیروز بودند.

شکست تلخ گنبد

در میان تیم‌های مغلوب، بدون شک باخت استقلال گنبد به تیم تازه وارد تربیت‌بدنی یزد از همه تلخ‌تر بود. شهری که به گفته بای‌محمد دوجی، سرمربی کنونی گنبدی‌ها یک تیم کامل از نفرات شاخص خود را در تیم‌های مختلف لیگ برتر می‌بیند با سیلی صورت خود را در این فصل نیز همچنان سرخ نگاه داشته است.

 گنبدی‌ها تنها با 10 بازیکن به یزد رفتند و به شکستی تحقیرآمیز تن دادند. یزد با تجربه بابک مظفری و قدرت جوانانی مثل رضا خداپرست و مرتضی صالحی با سرمربیگری عباسعلی میرحسینی روزهای بهتری در لیگ را انتظار می‌کشد.

 کار بزرگ پاس سابق

تیم جوانان تهران که در 24 ساعت مانده به آغاز مسابقات لیگ با پس‌گرفته‌شدن نام پاس در این بازی‌ها حاضر شد، در نخستین گام دست به کاری بزرگ زد و تیم باتجربه بانک صادرات مشهد را در تهران مغلوب کرد.

این تیم با بخشی از نیروهای زبده تیم نوجوانان ایران مثل درخشان، کمالوند، امیرپور و رضا صفایی با هدایت حسین معدنی در سه ست پیاپی مقابل تیمی برنده شد که باتجربه‌هایی چون شریعتی، رئوفی، برادران فرح‌دوست، فتح‌اللهی و عظیم جزیده را در اختیار داشت. پاس قرار است با نام استیل آذین در هفته دوم حاضر شود.

کد خبر 34386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز