سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

علی شاکری: دومین فرصت به تیم‌های متقاضی لیگ‌برتر والیبال هم مؤثر واقع نشد تا سازمان جدید‌التأسیس لیگ در ضرب‌الاجلی تازه، به صدور سومین اولتیماتوم خود در کمتر از دو ماه اقدام کند.

با وجود خوش‌بینی داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و اینکه رقابت‌های این فصل حتماً با 12 و شاید هم با 14 تیم آغاز خواهد شد، روند کنونی و صحبت‌های محمود حداد، رئیس سازمان لیگ حاکی از مشکلات همیشگی است که والیبال همواره در سال‌های اخیر در امر سازماندهی مسابقات باشگاهی با آن روبه‌رو بوده است.

 بی‌ثباتی تیم‌ها و التهابات دقیقه 90، همچنان والیبال را رها نکرده و مسئولان فدراسیون به جای برنامه‌ریزی باید وقت‌شان را به رایزنی‌ با مقامات محلی و مسئولان تیم‌هایی صرف کنند که هشدارها را جدی نگرفته و هنوز فهرست بازیکنان خود را به فدراسیون ارائه نکرده‌اند.

 رئیس سازمان لیگ در مورد پایان مهلت دوم و اینکه آیا تیم‌ها مدارک اولیه‌شان را با معرفی 10 بازیکن بزرگسال و 2 بازیکن جوان کامل کرده‌اند، می‌گوید: متاسفانه تغییر مدیریت‌ها و برخورد سلیقه‌ای با تیمداری باعث شده تا در آستانه مسابقات فصل جاری همچنان در حال رایزنی با مسئولان این تیم‌ها باشیم.

 وی افزود: به طور مثال در استان یزد تیم آهن بافق با سرمایه‌گذاری در لیگ یک، پس از سال‌ها توانست جواز صعود به لیگ‌برتر را بگیرد ولی با تغییر سیاست‌ها در این تشکیلات قرار شد که آنها دیگر تیمداری نکنند و سهمیه این استان به تیم تربیت رسید. حالا آنها هم برای ورود به این عرصه امروز و فردا می‌کنند.

 البته این مشکل فقط مربوط به یزد نیست؛ همدانی‌ها نیز پس از سال‌ها با اصرار زیاد خواستار شرکت دادن تیمی از این استان در لیگ‌برتر شدند. پس از آنکه با تقاضای آنها موافقت شد، حالا درست در آستانه معرفی کامل تیم‌شان خواستار چند روز فرصت دیگر شدند. محمود حداد، رئیس سازمان لیگ در مورد مشکل تیم شهرداری همدان گفت: با تغییر شهردار، مسئولان این تیم خواستند تا چند روز دیگر به آنان فرصت بدهیم تا بلکه بتوانند نظر شهردار جدید را در زمینه تیمداری جلب کنند.

 مشکلات نماینده مشهد

نماینده خراسان رضوی هم هنوز تکلیف نهایی خود را نمی‌داند. بانک صادرات که قرار بود پس از سال‌ها مشهد را صاحب نماینده‌ای قدرتمند در لیگ‌برتر والیبال ایران کند، در پیچ و خم مشکلات اداری و جذب بودجه نتوانست به موقع با بازیکنان موردنظرش قرارداد ببندد و همه آنهایی که به نوعی با این باشگاه به توافق اولیه رسیده بودند، سر از تیم‌های دیگر درآوردند. قاسمی‌نژاد، سرپرست این تیم هنوز امیدوار است با حل مشکلات اداری بانک صادرات بتواند حتی شده تا چند روز به آغاز بازی‌ها هم با نفرات بومی و با تیمی معمولی در لیگ‌برتر حاضر شود.

 نماینده دوم شهر ارومیه به نام «اروم‌دشت» هم به نوعی با مشکل روبه‌رو است. صاحب امتیاز آیدانه که با علاقه‌مندی خاص خود چند سالی این تیم را در چالدران حفظ کرد، حالا دنبال شریک برای کمک به والیبال ارومیه است.

جلیل‌زاده می‌خواهد در راه تامین هزینه تیمداری نهادهای محلی (استانداری و فرمانداری) هم او را یاری دهند تا او بتواند با جذب عزیز پرتوی و مجید ساداتی (ملی‌پوشان سابق این دیار) تیمی قدرتمند و رقیبی برای پگاه، دیگر تیم این شهر راهی لیگ‌برتر کند.

اگر مسئولان شهر ارومیه در این زمینه به او قول مساعد بدهند، این تیم جانشین آذرپیامی خواهد شد که پس از چند فصل درخشش به دلیل اعمال سلیقه، منحل شد.

 اعلام آمادگی 6 تیم

در پایان مهلت دوم سازمان لیگ، 6 تیم سایپا، پردیس قزوین، پگاه ارومیه، استقلال گنبد، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران مدارک‌شان را کامل تحویل داده‌اند و به تیم‌های پتروشیمی، شهرداری همدان، اتکا، اصفهان و بانک صادرات مشهد هم تا پایان هفته فرصت داده شد تا تکلیف‌ خود را روشن کنند. اروم‌دشت و دانشگاه آزاد، 2 تیمی که پس از جلسه نخست سازمان لیگ، اعلام آمادگی کرده بودند نیز می‌توانند با رعایت شرایط، در این جمع قرار بگیرند.

 مسئولان دانشگاه آزاد مازندران با حضور در فدراسیون اعلام کردند در صورت رسیدن به توافق با قدیمی، مدیرکل تربیت‌بدنی این دانشگاه، قصد دارند تیمی با این نام از 2 استان گیلان و مازندران در لیگ‌برتر شرکت دهند که باید منتظر بود و دید آیا آنها به تصمیم نهایی در این زمینه خواهند رسید یا خیر.

 مدعیان آسوده‌خاطر

در شرایطی که اکثر تیم‌های متقاضی در لیگ‌برتر بر سر بودن و نبودن‌شان دعواست، چند تیم مدعی شناخته شده آسوده‌خاطر از جذب بازیکن و آغاز تمرینات برای شروع بازی‌ها، لحظه‌شماری می‌کنند.

پیکان، قهرمان لیگ‌برتر فصل گذشته با چند تغییر در کادرفنی و آرایش سال پیش خود، یک‌ماهی است که در تمرین به سر می‌برد و آماده بازی‌های تدارکاتی است. با بازگشت کارخانه و حسینی این تیم این روزها به دنبال چند حریف تدارکاتی است. عباس برقی، مربی 2 فصل پیش پتروشیمی و تیم جوانان ایران به جمع کادرفنی پیکان اضافه شده و این تیم به جای محمد سلیمانی و پیمان اکبری، مهدی بازارگرد و آرش کشاورزی را به خدمت گرفته است.

سایپا، دیگر تیم مدعی به ترکیه سفر کرده و با تیم‌های مطرحی از این کشور روبه‌رو شده است. سایپا نیز با نفرات جدیدی چون معروف، تاجر، شیرکوند، حامد رضایی، محسن عندلیب، رامین بابایی در کنار نادی، نظری‌افشار، علی سجادی و بهزاد به‌نژاد، فصل جدید را شروع می‌کند.

در میان مدعیان فصل قبل افت گل‌گهر، نایب‌قهرمان مسابقات با وجود حضور در لیگ‌برتر با از دست دادن نفرات شاخص خود به لحاظ کیفی محتمل به نظر می‌رسد.

پردیس متحد قزوین را می‌توان یکی از مدعیان جدید این دوره لیگ لقب داد؛ تیمی که با هدایت مشترک موذن و دامغانی (ملی‌پوشان اسبق) و با بازیکنانی چون بهبودی، پژومان،‌ پیمان اکبری، کولیوند، شیاری، محمدی‌راد، سعید رضایی و مصطفی‌وند به روزهای طلایی گذشته والیبال قزوین می‌اندیشد.

پگاه ارومیه هم مانند سالیان پیش، تیمی قدرتمند را روانه لیگ امسال می‌کند. مهدی مهدوی، صابر نریمان‌نژاد، حمزه زرینی، عبدالرضا علیزاده، مهران زارع، معین رحیمی، جواد محمدی‌نژاد و 2 بازیکن خارجی به اسامی ایگور ورونین و مارکوویچ این توانایی را دارند تا همچنان در کوران لیگ، محبوب تماشاگران خونگرم ارومیه باقی بمانند.

کد خبر 32380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز