یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

پزشکی قانونی تهران ماموریت یافته تا در بررسی‌های تخصصی علت مرگ پسربچه ۱۳ساله در پارک الغدیر را مشخص کند.

پسر نوجوان به این محل سقوط کرد و ناگهان جانش را از دست داد.

اين پسرنوجوان با دوستانش در پارك سرگرم بازي فوتبال بود كه ناگهان توپشان داخل حوضچه افتاد و او كه قصد آوردن توپ را داشت، قرباني حادثه‌اي مرگبار شد.عصر شنبه 30مرداد، پسر 13ساله‌اي به نام علي همراه دوستانش سرگرم بازي فوتبال در پارك الغدير در شمال شرق تهران بودند كه ناگهان توپشان به داخل حوضچه آب نماي پارك افتاد.

بچه‌ها به سمت حوضچه رفتند و تلاش كردند توپ را از داخل آب بيرون بكشند اما نتوانستند. درچنين شرايطي علي داوطلب شد كه براي آوردن توپ به داخل حوضچه برود غافل از حادثه‌ هولناكي كه در انتظارش بود. او هنگام ورود به حوضچه پايش ليز خورد و به داخل اين حوضچه 30سانتي سقوط كرد و لحظاتي بعد جانش را از دست داد.

  • شاهدان چه مي‌گويند

دوستان علي هنوز در شوك مرگ او هستند. يكي از آنها روز گذشته درباره جزئيات حادثه به همشهري گفت: با علي و دوستان ديگرمان به پارك رفتيم. 2تيم شديم تا فوتبال بازي كنيم. چند دقيقه‌اي از بازي‌مان گذشته بود كه يكي از بچه‌ها توپ را شوت كرد و در حوضچه افتاد.

اول سعي كرديم با دست يا چوب توپ را برداريم اما نشد. بچه‌ها از من خواستند كه به داخل حوضچه بروم و توپ را بردارم اما ترسيدم. يكدفعه علي داوطلب شد كه به داخل حوضچه برود. يك پايش را روي لبه حوض گذاشت و پاي ديگرش را روي لوله‌اي كه كمي از لبه حوض فاصله داشت اما ناگهان پايش ليز خورد و با پشت سر افتاد توي آب.

ابتدا فكر كرديم فيلم بازي مي‌كند اما وقتي تكان نخورد، مطمئن شديم كه شوخي نيست و ماجرا جدي است. با داد و فرياد از مردم كمك خواستيم. همان لحظه رفتگر پارك و يك مرد افغاني به آنجا آمدند تا كمك كنند. دوست ديگرم هم به اورژانس زنگ زد اما مدعي شدند كه ماشين ندارند. فكر كنم چون سن ‌ما كم بود حرف‌مان را باور نكردند و تصور كردند قصد شوخي و سركار گذاشتن اورژانس را داريم.

چند دقيقه بعد وقتي نتوانستيم از اورژانس كمك بگيريم، رفتگر و مرد افغاني، علي را بيرون كشيدند. تمام صورتش كبود شده بود و من آن لحظه متوجه نشدم كه آيا نفس مي‌كشيد يا نه. مرد افغاني وقتي ديد خبري از اورژانس نيست، علي را روي كولش گذاشت و با خود به بيمارستاني كه در نزديكي پارك بود برد اما انگار كار از كار گذشته و علي جان باخته بود.

زن جوان ديگري كه شاهد حادثه بود نيز گفت: من با سر و صداي پسربچه‌ها كه كمك مي‌خواستند به سمت حوضچه رفتم. همان لحظه يك رفتگر و كارگر افغاني هم با شنيدن صداي بچه‌ها خودشان را رساندند. وقتي پسرنوجوان را بيرون كشيدند بالاي سر او رفتم. ديگر نفس نمي‌كشيد. با اين حال از آنهايي كه آنجا جمع بودند خواستم فورا او را به بيمارستان ببرند شايد او را احيا كنند اما بي‌فايده بود.

  • حوضچه برق نداشت

درحالي‌كه هنوز معلوم نيست پسربچه 13ساله در اين حادثه دچار برق‌گرفتگي شده يا اينكه بر اثر اصابت سرش با كف آبنما كه عمق آب آن 30سانتي‌متر بود، دچار ضربه مغزي شده، روز گذشته شهردار ناحيه 2منطقه 4تهران ضمن عرض تسليت به خانواده نوجوان 13ساله به شهرنوشت گفت: آتش‌نشاني و كلانتري 136فرجام پس از بررسي آبنما اعلام كردند كه آب حوضچه فاقد برق است اما بايد تا اعلام نظر پزشكي قانوني منتظر بمانيم.

حامد فتحي ادامه داد: حدود ساعت20شنبه شب به عوامل شهرداري اعلام شد كه نوجواني در بوستان الغدير دچار حادثه شده است. بلافاصله بعد از وقوع اين اتفاق بررسي‌ها آغاز شد و بعد از انجام تحقيقات توسط كلانتري 136فرجام وجود برق در داخل آبنما رد شد.

وي درخصوص اينكه متأسفانه در زمان وقوع حادثه عوامل اورژانس بلافاصله در محل حاضر نشده‌اند، ادامه داد: شاهدان عيني اين حادثه بيان كردند كه مردم اين نوجوان را به بيمارستان انتقال داده‌اند.فتحي با اشاره به اينكه بعد از انتقال نوجوان به بيمارستان و بعد از گذشت 45دقيقه ريكاوري اين فرد فوت كرده است، افزود: ضمن تسليت به خانواده داغدار اين نوجوان تا اعلام نظر پزشكي قانوني بايد براي مشخص شدن علت حادثه صبر كنيم.

براساس اين گزارش، روز گذشته سيداميرعباس بهاري، شهردار منطقه4با حضور در منزل خانواده علي با آنها ابراز همدردي كرد و اطمينان داد كه شهرداري از آنها حمايت مي‌كند. از سوي ديگر پس از حادثه و با دستور شهردار تهران تيم ويژه‌اي تشكيل شد تا جوانب موضوع را بررسي و گزارش كنند. همچنين دستور قضايي براي بررسي آب‌نماي پارك صادر شده تا كارشناسان مشخص كنند كه آيا آب‌نماي پارك از نظر ايمني دچار مشكل بوده است يا خير؟

  • جزئيات حادثه به نقل از كانال سخنگوي شهرداري تهران

به‌دنبال اين حادثه، كانال تلگرامي سخنگوي شهرداري تهران نيز جزئياتي از اين ماجرا منتشر كرد و نوشت: «شنبه شب علي هوشنگي، نوجوان ١٣ ساله ساكن شميران‌نو كه به همراه دوستان خود در پارك الغدير منطقه ٤ (شرق تهران) بازي مي‌كرده است در آبنماي پارك دچار حادثه شد.

بنا بر اعلام حاضران در محل، براي نجات اين نوجوان بارها با اورژانس تماس گرفته شده كه به‌دليل تأخير در اعزام نيروهاي مرتبط، مردم حاضر در محل نسبت به رساندن اين نوجوان به بيمارستان اقدام مي‌كنند كه متأسفانه او جان خود را از دست مي‌دهد. در رابطه با دليل حادثه شايعاتي از برق‌گرفتگي تا ضربه مغزي و تأخير حضور اورژانس در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح شده كه تا اعلام نهايي نتيجه بررسي پزشكي قانوني نمي‌توان به‌صورت قطعي اعلام نظر كرد.

بلافاصله بعد از اين حادثه و با دستور شهردار تهران تيم ويژه‌اي تشكيل شد تا جوانب موضوع را بررسي و گزارش كند. شايان ذكر است مطابق بررسي‌هاي اوليه آب‌نماي يادشده هم‌اكنون هم فعال است و عمق آب آن هم حدود 30سانتي‌متر بوده است. شهرداري تهران ضمن عرض تسليت به خانواده داغدار اين حادثه از خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي درخواست مي‌كند تا اعلام رسمي مقام قضايي و پزشكي قانوني از گمانه‌زني خودداري كنند.

کد خبر 343929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha