همشهری آنلاین: دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشجویان ایرانی، پاکستانی و عمانی امروز با برگزاری مراسمی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) تهران آغاز شد

دفاع

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، دانشجویان و افسران واجد شرایط ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و دانشجویان میهمان از 2 کشور دوست و هم پیمان پاکستان و عمان صبح امروز (شنبه) برای شرکت در دوره های 27 و 11 در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) حاضر شدند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم افتتاحیه دوره های 27 و 11 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)؛ این دانشگاه را نقطه آغازین ورود به تصمیمات راهبردی حوزه دفاعی دانست.

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان دافوس ارتش اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بصیرت و نفوذ را به عنوان دو دغدغه مهم و اساسی کشور و جهان اسلام بیان می کنند.

وی ادامه داد: اگر به این دو مقوله درست توجه شود جایگاه رفیعی برای امنیت کشور و منطقه لحاظ خواهد شد.

سرتیپ دادرس با اشاره به ذکر حدیثی از امام باقر(ع) که پایه های دین اسلام را نماز،روزه، زکات، حج و ولایت می داند، تصریح کرد: ولایت اصلی ترین رکن به شمار می آید و بایستی با بصیرت و حرکت در این مسیر، راه هرگونه نفوذ را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببندیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به این موضوع که بسیاری از کشورها فکر می کنند که در سایه قدرت کشورهای بزرگ می توانند قدرت خود را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: آنها با این کار نه تنها نفی استقلال خود را رقم زده بلکه موجبات نا امنی در منطقه را نیز فراهم می کنند.

وی راه برون رفت از این موضوع را داشتن بصیرت برشمرد و گفت: اگر بصیرت وجود داشته باشد نفوذی اتفاق نخواهد افتاد.
در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از روند جذب دانشجویان جدیدالورود ارائه داد و گفت: در طول دوران برگزاری دافوس این دوره جوانترین دوره به شمار می آید که این نوید یک دوره خوب و با نشاط را خواهد داد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای پذیرش دانشجو مهمان از سایر کشورها هیچ محدودیتی نداریم و شرط لازم برای انجام این کار معاهده یا توافق نامه وزارت دفاع با کشورهای متقاضی است که در این صورت دانشجو کشور درخواست کننده پذیرش می شود.

وی توضیح داد، همه ساله در شهریور ماه شروع مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش های مختلف را داریم، که امسال نیز این روند ادامه داشته و حتی تغییر در زمان کنکور سراسری هم نتوانست خللی در این روند ایجاد کند و به حمدالله توانستیم در زمان مقرر دوره را آغاز کنیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) نحوه پذیرش دوره های آموزشی ما در این دانشگاه در دو مرحله کنکور و مصاحبه انجام می گیرد که ما امروز شاهد افتتاح دوره ای هستیم که 260 نفر دانشجوی ایرانی و 6 نفر دانشجو را از کشورهای دوست و هم پیمان پاکستان و عمان در گرایش های مختلف اعم از گروه های آموزشی تخصصی زمینی، هوایی، پدافند هوایی و پشتیبانی خدمات رزمی که شامل گروه های انسانی، مالی، آموزش، لجستیک و گرایش جنگال و سایبری است را مورد آموزش قرار می دهیم.

امیر سرتیپ دوم ولی وند زمانی اضافه کرد، تقویم و زمانبندی آموزشی، کلاس بندی ها انجام شده و طرح های درسی نیز مشخص شده اند که بعد از توجیه اولیه از امروز کار دوره تحصیلی 95 - 96 به صورت رسمی آغاز می شود.
وی ادامه داد: در این دانشگاه که بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ موارد کلی را در سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد به دانشجویان آموزش داده می شود تا بینش کلی آنان در این حوزه ها ارتقا یابد، به نحوی که پس از طی دوره ها، آمادگی پذیرش مسئولیت در رده های میانی به بالا را در تمامی نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی داشته باشند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) یادآور شد، این دانشگاه حتی از ستادکل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، و نیروی انتظامی نیز دانشجو داشته و امیدواریم در سال آینده فارغ التحصیلان کارآزموده ای را در سطح تمامی نیروها داشته باشیم.
امیر سرتیپ دوم ولی وند زمانی گفت: از آنجا که زبان تدریس ما در این دانشگاه به زبان فارسی است پیش از برگزاری برنامه تحصیلی، دوره های آموزش متوسطه و پیشرفته زبان فارسی برای دانشجویان دایر می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده اساتید ما در این دانشگاه دارای مدرک دکتری هستند و 35 درصد آنان فارغ التحصیل از دانشگاههای نظامی استراتژیک دیگر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: این قابلیت ها که حتی در دوران قبل از انقلاب نیز تا این اندازه وجود نداشته است، نوید بخش آمادگی و کارآزمودگی کادر و هیئت علمی این دانشگاه در حوزه تدریس دانشجویان است.

وی از افزایش تقاضای ورود به دانشگاه در دانشگاه دافوس خبر داد و گفت: این تقاضا نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است، به طوری که کشورهایی که پیش تر در این دانشگاه دانشجو داشتند تقاضای افزایش سهیمه دارند و دیگر کشورها نیز تقاضای اعزام دانشجو به این دانشگاه را دارند.

قرار است این دانشجویان واجد شرایط نیروهای مسلح در رشته های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در سال تحصیلی 1395 - 1396 در گرایش های زمینی، پدافند هوایی، پشتیبانی خدمات رزمی، جنگال و سایبر به نحوی که پس از فراغت از تحصیل توانایی طراحی، فرماندهی و مدیریت رده های بالای سازمان های یادشده را داشته باشند به تحصیل بپردازند.

در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش بمنظور مسوولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح(مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری صورت می گیرد.

ساختار درون سازمانی این دانشگاه شامل سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی است.

این دانشگاه در راستای ارتقا سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.
در آیین افتتاحیه این دوره های آموزشی، امیر سرتیپ محمد حسین دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش، امیردریادارعلیرضا خادم بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) حضور داشتند.

کد خبر 344510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha