چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از حذف دفاتر دست‌نویس در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با افتتاح دفتر الکترونیک ثبت اسناد خبر داد.

سازمان ثبت

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی در همایش صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با تصمیم قوه قضائیه از امروز ( چهارشنبه 10 شهريور) در هیچ دفترخانه‌ای سند دستی نخواهیم داشت.

وی از سامان‌ گرفتن املاک و اسناد کشور خبر داد و گفت: با احداث بانک اطلاعاتی املاک و اسناد از مفاسد ناشی از دستی بودن اسناد جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: ما با تمام توان بسیج شده‌ایم تا موضوع تثبیت مالکیت اراضی را به انجام برسانیم و امیدواریم موانع و مشکلات این حوزه حل شود تا این امر زودتر به سرانجام برسد.

وی ثبیت مالکیت اراضی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همگی می‌دانیم که تثبیت مالکیت اراضی تاثیر مهمی بر نظم‌بخشی و امنیت‌دهی بر حوزه اقتصاد دارد. خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه تیزبینانه در ابلاغ برنامه ششم و در بند 67 بر توسعه ثبت رسمی مالکیت‌ها تاکید کردند.

تویسرکانی عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدایت و حمایت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در تمام ابعاد امور بزرگی را به انجام رسانده و در حوزه تثبیت مالکیت‌ها نیز پیگیر است.

تویسرکانی درباره ثبت مالکیت اراضی دولتی، اظهار کرد: طی مکاتبات، نامه‌نگاری‌ها و ابلاغ برنامه عملیاتی به تمام دستگاه‌های زیربط مقرر شد که زودتر از پنج سال آینده قانون سنددار کردن اراضی دولت انجام شود که این امر تاکنون صورت نگرفته و خواهشمندم که دستگاه‌های مرتبط جدیت لازم را داشته باشند تا ظرف دو سال آینده مجموع مالکیت موقوفات و مستنداتش را به ما ارائه دهند تا اسناد مالکیت آن صادر شود.

در این مراسم از دفتر الکترونیکی ثبت اسناد رونمایی شد.

کد خبر 345028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha