فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام رضایت‌مندی 92 درصدی مردم از جمع آوری اراذل و اوباش، از اعلام مصادیق طرح امنیت اجتماعی و پوشش در فصل‌های پاییز و زمستان طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار احمد‌رضا رادان در حاشیه حضور در غرفه مرکز نظارت همگانی ناجا در نمایشگاه نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آزادی تعدادی از اراذل و اوباش و تدابیر ناجا در مورد کنترل آنها گفت: خوشبختانه اراذل و اوباش آزاد شده تاکنون هیچ اقدام مجرمانه‌ای را بعد از آزادی خود مرتکب نشده‌اند.

وی ادامه داد: مردم به شدت اقدامات اراذل و اوباش آزاد شده را تحت نظر دارند و اگر این افراد کوچکترین خلافی را مرتکب بشوند به پلیس گزارش می‌دهند و علاوه بر این نیز نیروهای پلیس به صورت نامحسوس نسبت به کنترل آنها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: اراذل و اوباش آزاد شده چنانچه دوباره مرتکب خلاف شوند، برخورد پلیس و دستگاه قضائی با آنها شدید‌تر خواهد بود و بنابراین با توجه به اینکه این افراد برخورد پلیس را تجربه کرده‌اند اصلا دوست ندارند دوباره چنین برخوردی را تجربه کنند و درصورتی که دوباره مرتکب خلافی شوند ما نیز دوباره در خدمت آنها هستیم.

رادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دستاوردهای طرح امنیت اجتماعی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ادعای من این است که اجرای طرح امنیت اجتماعی باعث بالا رفتن احساس امنیت در مردم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اراذل و اوباش تعطیل شده و مشکل ظاهری جامعه نیز به سمت مناسب‌تر شدن در حال تغییر است. برای ما مهم نیست که اراذل و اوباش آزاد شده‌اند، آنچه برای ما مهم است این است که این افراد بعد از آزادی اقدامات زشت گذشته خود را تکرار نکنند که تاکنون این کار نیز از سوی آنها انجام نشده است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز از رضایت‌مندی 95 درصدی شهروندان در برخورد پلیس با اراذل و اوباش، 90 درصدی برخورد با مزاحمان خیابانی و 75 درصدی برخورد با بدحجابی خبر داد.

سردار روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته نیروی انتظامی درباره طرح‌های اجرا شده در ماه‌های اخیر و نظر سنجی‌های پیرامون آن با اشاره به دستگیری 6 هزار و 598 نفر از اشرار در 6 ماهه اول سال گفت: در زمینه لوح‌های غیرمجاز، 99 درصد افزایش کشف داشتیم و در این مدت تجاوز به عنف 86 درصد، کشف مشروبات الکلی 63 درصد، آدم ربایی 52 درصد و سرقت مسلحانه 54 درصد در کشور کاهش یافته است.

کد خبر 34547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز