سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

۲ سارق زورگیر در نقش مسافرکش ظاهر می‌شدند و بعد از سوار کردن طعمه‌هایشان با تهدید چاقو همه اموالشان، حتی کفش‌های آنها را سرقت می‌کردند.

متهم

متهمان اواخر ارديبهشت‌ماه و همزمان با شكايت يكي از مالباخته‌ها تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. مرد جوان گفت: حدود ساعت 10شب در ميدان صنعت منتظر تاكسي بودم تا به سعادت‌آباد بروم. پرايد سفيد‌رنگي مقابلم توقف كرد و به غيراز راننده، جواني كه ظاهراً مسافر بود، داخل ماشين بود.

به تصور اينكه مسافركش است سوار شدم اما كمي بعد جواني كه روي صندلي جلو نشسته بود با عكس‌العملي سريع خودش را به عقب ماشين رساند و تيغه چاقويش را روي گلويم گذاشت. او با تهديد چاقو پول‌هاي نقد، دستبند نقره، گوشي تلفن همراه و حتي كفش‌هايم را كه مارك‌دار بود، گرفت و در محلي خلوت مرا به بيرون از ماشين پرتاب و همراه همدستش فرار كرد.

با شكايت اين مرد تحقيقات كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري دزدان زورگير شروع شد. مأموران در بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه گوشي به سرقت رفته از مالباخته در اختيار مردي به نام ابراهيم، 40ساله است. او در مخفيگاهش در اسلامشهر دستگير و در بازرسي مخفيگاه او ده‌ها گوشي تلفن همراه مسروقه كشف شد كه يكي از آنها گوشي شاكي پرونده بود. ابراهيم به خريد گوشي‌هاي مسروقه از سارقان و به همكاري با 2سارق سابقه‌دار به نام‌هاي مجيد و محمد اعتراف كرد و وقتي شاكي پرونده عكس اين دو سارق را ديد تأييد كرد كه آنها همان دزدان پرايدسوار هستند.

در ادامه تحقيقات و با اطلاعاتي كه از ابراهيم به‌دست آمده بود، مخفيگاه دزدان سابقه‌دار نيز در اسلامشهر شناسايي شد و آنها دستگير شدند. سارقان پس از انتقال به اداره آگاهي علاوه بر سرقت از شاكي به سرقت‌هاي سريالي با استفاده از 2پرايد سفيد و نوك‌مدادي اعتراف كردند و مدعي شدند كه بيشتر اين سرقت‌ها را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران رقم زده‌‌اند. يكي از آنها گفت: نقش مسافركش را بازي مي‌كرديم و در خيابان‌‌ها به‌دنبال افرادي مي‌گشتيم كه منتظر تاكسي بودند و به‌نظر مي‌رسيد پول و اموال باارزش زيادي همراهشان است. پس از سوار كردن آنها، با تهديد چاقو دست به سرقت اموالشان مي‌زديم و آنها را در اتوبان‌هاي سطح شهر به‌ويژه در كردستان، جلال‌آل‌احمد، همت، حكيم و امام علي رها كرده و متواري مي‌شديم.

وي ادامه داد: هر دوي ما اعتياد شديدي به مصرف مخدر شيشه داريم و معمولا سرقت‌ها را پس از مصرف شيشه و با تاريك شدن هوا انجام مي‌داديم. به‌گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره زورگيري و سرقت تاكنون تعدادي از مالباختگان شناسايي شده‌اند و ديگر شاكيان احتمالي نيز مي‌توانند براي شناسايي سارقان به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 345677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha