مرد جوان در مراسم عروسی، دسته کلید خانه فامیلش را سرقت کرد تا در فرصتی مناسب به آنجا دستبرد بزند اما فکرش را نمی‌کرد که کلاه و عینک خاصش، دستش را رو کند.

متهم

14مرداد ‌ماه مردي به كلانتري118 ستارخان رفت و خبر از سرقت خانه‌اش داد. وي گفت: ساعاتي قبل به همراه همسر و فرزندم براي خريد از خانه بيرون رفتيم و 2ساعت بعد برگشتيم اما وقتي وارد خانه شديم صحنه عجيبي ديديم. همه وسايل خانه به‌هم‌ريخته بود و بعد از جست‌و‌جو متوجه شديم كه در گاوصندوق تخريب شده و تمام طلا و جواهرات و ارز به ارزش 40ميليون تومان به سرقت رفته است.

با ثبت اين شكايت، تيمي از مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، راهي محل سرقت شدند.در بررسي‌هاي ميداني مشخص شد كه سرقت از سوي يك آشنا رخ داده، چراكه قفل در تخريب نشده بود. از سوي ديگر بالاي در ورودي مجتمع مسكوني، دوربين مداربسته نصب شده بود كه مأموران پس از بازبيني تصاوير آن، سارق را شناسايي كردند. او اما صورتش را با عينك و كلاه پوشانده بود و چهره‌اش مشخص نبود.

آنطور كه مشخص بود او ساعتي پس از رفتن مالباخته وارد ساختمان شده و خيلي زود آنجا را ترك كرده بود. درحالي‌كه تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت، مأموران اطلاع پيدا كردند كه در ميان يكي از بستگان مالباخته، مردي است كه كلاه و عينك خاصي دارد. او كسي جز سارق آشنا نبود كه تصوير او در دوربين مداربسته با همان كلاه و عينك خاص ثبت شده بود.

  • دستگيري

در ادامه سارق آشنا دستگير شد و در بازجويي‌ها به سرقت از خانه فاميلش اقرار كرد. وي گفت: چند روز پيش از سرقت، همراه مالباخته در يك مراسم عروسي و سر يك ميز نشسته بوديم. مالباخته كتش را كه دسته كليد خانه‌اش داخل جيب آن بود، روي يكي از صندلي‌هاي اطراف ميز آويزان كرده بود. در يك لحظه از نبود مالباخته استفاده كرده و دسته كليدش را از جيب كتش برداشتم.

به سرعت از تالار پذيرايي خارج شدم و به يك مغازه كليدسازي در همان نزديكي رفتم. در آنجا يك دسته كليد يدكي ساختم و پس از بازگشت به تالار كليد اصلي را داخل كتش گذاشتم.

وي ادامه داد: فرداي آن روز خانه مالباخته را در ساعت‌هاي مختلف تحت نظر قرار دادم. سرانجام زمان مناسب براي اجراي نقشه سرقت فرارسيد و زماني كه مالباخته همراه همسر و فرزندش با خودرو از خانه شده بودند، وارد آنجا شدم و دست به سرقت زدم.پس از آن هم به يك طلافروشي در محدوده بازار رفتم و طلاهاي مسروقه را فروختم.در همين حال سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، گفت: متهم پس از اقرار به سرقت با قرار قانوني روانه زندان شد.

کد خبر 345888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha