سخنگوی دولت باردیگر اعلام کرد: هیأت وزیران با طرح وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مخالف است.

محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت به‌رغم اعلام مخالفت چندباره دولت و شوراي رقابت بارها طرح خروج معامله محصولات پتروشيمي از بورس كالا را دنبال كرده است. وزير صنعت 2هفته پيش تأكيد كرده بود براي اين موضوع مي‌جنگد. شوراي رقابت هم هفته پيش در حضور نعمت‌زاده طرح او را رد كرده و به تداوم عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا رأي داده بود.

محمدباقر نوبخت كه ديروز سه‌شنبه در يك نشست خبري صحبت مي‌كرد در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري درباره طرح وزير صنعت براي خروج محصولات پتروشيمي از بورس كالا تأكيد كرد: بنده فقط مواضع دولت را اعلام مي‌كنم، دولت هم موافق خروج محصولات پتروشيمي از بورس كالا نيست.محمدباقر نوبخت 15دي‌ماه پارسال هم در يك نشست خبري، به صراحت اعلام كرد: «بحث خروج محصولات پتروشيمي از بورس كالا در دولت مطرح نيست».

پيش از اين، محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رئيس‌جمهور نيز با ارسال نامه‌اي به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان عرضه محصولات پتروشيمي خارج از بورس كالا را تخلف از قانون اعلام كرده بود. دفتر مطالعات اقتصادي مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز به تازگي در قالب گزارشي مفصل و كارشناسي بر لزوم عرضه پتروشيمي‌ها در بورس كالا تأكيد كرد. همه اين موارد در كنار نظر مخالف نمايندگان مجلس و كارشناسان براي انتقال معاملات پتروشيمي به بازاري بدون نظارت، باعث شد تا همه گمان كنند پرونده اين موضوع به‌طور كامل بسته شده است اما در هفته‌هاي اخير بار ديگر اين موضوع مطرح شد تا مجدداً سخنگوي دولت با مخالفان عرضه محصولات پتروشيمي در بورس كالا اتمام حجت كند.

کد خبر 346340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha