چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

پاداش پایان خدمت ۳هزار نفر از فرهنگیان که حدود ۲سال از بازنشستگی آنان می‌گذرد به‌زودی پرداخت می‌شود و آنطور که سخنگوی دولت اعلام کرده دولت نمی‌خواهد حتی یک ساعت در پرداخت‌ها تأخیر ایجاد شود.

سخنگوي دولت ديروز در نشست خبري خود با خبرنگاران گفت: «مقرر شده ‌است كه 40هزار ميليارد تومان از طريق مكانيزم اسناد خزانه و ديگر اوراق مالي استفاده كنيم تا بتوانيم بدهي به بانك‌ها، پيمانكاران، فرهنگيان، بازنشستگان و گندم‌كاران را بپردازيم.» محمدباقر نوبخت با بيان اينكه دولت در‌ماه جاري 48هزار ميليارد تومان از مجلس مجوز گرفت كه اين كار انجام شود، افزود: «اگر براي دولت امكان‌پذير باشد حتي براي يك روز و يك ساعت پرداخت اين پول‌ها و مطالبات را به تأخير نمي‌اندازد.»

مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش پس از اظهارات سخنگوي دولت درباره سرانجام پاداش پايان خدمت 3هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته سال93 به همشهري اينگونه توضيح داد:‌ «دولت به پايان خدمت 3هزار نفر از بازنشستگان سال93 كه هنوز پاداش خود را دريافت نكرده‌اند در ابتداي شهريور اعتبار تخصيص داده‌ است.» به گفته منصور مجاوري، وزارت آموزش و پرورش نيز فهرست اسامي 3هزار نفراز همكاران بازنشسته سال93 كه هنوز پاداش خود را دريافت نكرده‌اند به اداره كل خزانه دولت ارسال كرده و به‌زودي پاداش آنان به حسابشان واريز مي‌شود. وي درباره چگونگي پرداخت پاداش پايان خدمت 32هزار فرهنگي بازنشسته سال 94نيز گفت: «هماهنگي‌هاي لازم با سازمان مديريت انجام شده تا از محل اعتبارات رديف مربوطه تخصيص اعتبار كليه بازنشستگان سال94 در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار گيرد.»

پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان در چند سال اخير همواره يكي از چالش‌هاي پيش روي دولت بوده كه اعتراض فرهنگيان را به‌دنبال داشته است. بازنشستگان فرهنگي از تبعيض بين خود و بازنشستگان ساير دستگاه‌هاي دولتي انتقاد دارند. آنها مي‌گويند چرا بازنشستگان ديگر دستگاه‌هاي دولتي بلافاصله پس از بازنشستگي پاداش پايان خدمت خود را دريافت مي‌كنند ولي ما بايد 2سال پس از بازنشستگي و آن هم به‌صورت قطره‌چكاني پاداش خود را دريافت كنيم. طي سال‌هاي 93 و 94 به‌ترتيب بيش از 25هزار و 32هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته شده‌اند.

  • ۶ هزار فرهنگي متقاضي بازنشستگي پيش از موعد هستند

سيدمحمد بطحايي، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش: حدود ۶ هزار نفر متقاضي بازنشستگي پيش از موعد در آموزش و پرورش هستند. علت اين موضوع اين است كه صندوق‌ بازنشستگي از حيث پرداخت حقوق و مزاياي اين افراد به‌شدت با مشكل مواجه است و وقتي دستگاهي پيش از موعد بازنشسته مي‌كند، بار مالي آن به صندوق بازنشستگي منتقل مي‌شود و آنها نمي‌توانند پرداخت داشته باشند. برنامه‌اي براي بازنشستگي برخي فرهنگيان در دست بررسي است. اميدوار هستيم با صندوق بازنشستگي كشوري بتوانيم روي مدلي به تفاهم برسيم تا آن دسته از همكاراني كه داراي بيماري‌هاي سخت جسمي هستند و امكان ادامه كار براي آنها نيست، بدون پرداخت سنوات ارفاقي بتوانند بازنشسته شوند.

کد خبر 346346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha